Stress factors among Grade 2 teachers: links to classroom activities and teacher interaction styles

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Stress factors among Grade 2 teachers: links to classroom activities and teacher interaction styles
Alternative Title:
Antrokų mokytojų streso veiksniai: ryšiai su klasės veiklų dažnumu ir mokytojų bendravimo su klase stiliumi
In the Journal:
Psichologija. 2022, t. 67, p. 24-33
Summary / Abstract:

LTTyrime tirti du su darbu susiję streso veiksniai (streso dėl darbo ir streso dėl informacinių ir ryšių technologijų naudojimo) ir trys situaciniai streso veiksniai (streso dėl COVID-19, geopolitinės situacijos ir ekonominės situacijos), taip pat kiek iš 40 Lietuvoje vertintų mokytojų patiria stresą dėl šių veiksnių. Be to, įvertintas ryšys tarp streso veiksnių, klasės veiklų dažnumo (lietuvių kalbos ir matematikos) ir mokytojų bendravimo su klase stiliaus (emocinės paramos, elgesio ir psichologinės kontrolės). Antros klasės mokytojos (n = 40) internetines anketas užpildė 2022 m. balandžio–gegužės mėnesiais. Šį laikotarpį apibrėžė besitęsianti COVID-19 pandemija ir besitęsiantis Rusijos ir Ukrainos karas. Pirma, rezultatai parodė, kad iš penkių streso veiksnių mokytojai kaip didžiausią nurodė stresą dėl geopolitinės situacijos, kuris buvo kur kas didesnis už su darbu susijusį stresą. Antra, įtampa dėl visų streso veiksnių, išskyrus stresą dėl geopolitinės situacijos, buvo susijusi su mokytojų elgesio ir psichologine kontrole. Tai rodo, kad aukštesnio lygio stresą patiriantys mokytojai taiko labiau kontroliuojantį bendravimo su savo klase stilių. Trečia, mokymo veiklų dažnumas ir pozityvaus santykio dimensija (emocinė parama) nebuvo susiję su mūsų tirtais streso veiksniais. Pagrindiniai žodžiai: mokytojų stresas, COVID-19, geopolitinė situacija, mokytojai, streso veiksniai. [Iš leidinio]

ENThis study involved a comparison of the prevalence of two work-related stressors (job-related issues and information and communications technology [ICT] use) and three situational stress factors (COVID-19, geopolitical concerns, and economic conditions) among 40 Grade 2 teachers in Lithuania. Also investigated were associations between the stress factors, the frequency of classroom activities (literacy and mathematics), and teacher interaction styles (affection, behavioral, and psychological control). A total of 40 Grade 2 teachers answered online questionnaires in April–May 2022, a period defined by the ongoing COVID-19 pandemic and the recent (2–3 months prior) start of the Russo–Ukrainian war. The results showed that, of the five stress factors examined, the highest levels of stress expressed by teachers were related to the geopolitical situation, which scored significantly higher than work-related stress factors (job-related issues and ICT use). The results also indicated that all stress factors except geopolitical situation were associated with behavioral and psychological control, suggesting that teachers who report higher levels of stress apply more controlling interaction styles when teaching their second graders. Moreover, the findings revealed that the frequency of classroom activities and the positive dimension of the interaction style of teaching (i.e., affection) were not related to any of the stress factors. Keywords: teacher stress, COVID-19, geopolitical situation, teachers, stress factors. [From the publication]

DOI:
10.15388/Psichol.2022.56
ISSN:
1392-0359; 2345-0061
Related Publications:
Why do you work as a teacher? Associations between teachers' work motivation, teaching quality, and well-being / Gintautas Šilinskas, Saulė Raižienė. Psichologija. 2023, t. 69, p. 48-58.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99886
Updated:
2023-03-21 22:25:37
Metrics:
Views: 11
Export: