Iš emigracijos grįžusių vaikų mokymosi problemų analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Iš emigracijos grįžusių vaikų mokymosi problemų analizė
Alternative Title:
Analysis of learning problems of children returning from emigration
In the Journal:
Įžvalgos. 2022, 1, p. 44-53
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analizės, interneto šaltinių analizės, interviu metodais nagrinėjamos iš emigracijos grįžusių vaikų mokymosi problemos vienoje iš Lietuvos gimnazijų. Iš emigracijos grįžusių vaikų mokymosi problematika aktuali ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Iš emigracijos grįžusiems vaikams tenka prisitaikyti prie lietuvių kalbos vartojimo, bendraklasių, mokytojų, naujos mokyklos aplinkos, taisyklių, reikalavimų ir mokymosi krūvio. Todėl jie patiria įvairių sunkumų. Tėvams, mokytojams ir kitiems suaugusiems svarbu suprasti šiuos sunkumus ir suteikti savalaikę pagalbą. Rengiant straipsnį siekta ištirti iš emigracijos grįžusių vaikų mokymosi problemas. X gimnazijoje, atliktas empirinis tyrimas taikant kokybinį tyrimo metodą – interviu, kuris atliktas su penkiais 15-18 m. iš emigracijos grįžusiais vaikais, kurie X gimnazijoje pradėjo mokytis ne anksčiau nei prieš metus. Tyrimo rezultatai parodė, kad iš emigracijos grįžę vaikai patiria įvairius mokymosi sunkumus: dėl lietuvių kalbos spragų, dėl mokymo programų skirtumų vaikams nepakanka įvairių dalykų bendrųjų žinių; dėl skirtingų žinių įtvirtinimo metodų vaikams sunku įsisavinti medžiagą; dėl mokykloje pasigendamo draugiškais santykiais ir pagarba grįsto mokytojų bendravimo su mokiniais, glaudesnio mokyklos pagalbos specialistų ir mokytojų bendradarbiavimo su vaiku ir jo tėvais, vaikai patiria neigiamus išgyvenimus, ima stokoti mokymosi motyvacijos. Reikšminiai žodžiai: Iš emigracijos grįžę vaikai, mokymosi problemos. [Iš leidinio]

ENThe issue of education of children returning from emigration is relevant not only in Lithuania, but also worldwide. Lithuania is trying to create favourable conditions for the integration of children returning from emigration into educational institutions. Children returning from emigration have to adapt to the use of the Lithuanian language, their classmates, teachers, the new school environment, rules, requirements and learning load. As a result, they face various difficulties. It is important for parents, teachers and other adults to understand these difficulties and provide timely support. The object of the article - the learning problems of children returning from emigration. The aim of the article - to analyse the problems of children returning from emigration. Characteristics of the research. In order to investigate the learning problems experienced by children returning from emigration in Gymnasium X, an empirical study was carried out using a qualitative research method - interviews. The interviews were conducted with 5 children (15-18 years old) who had returned from emigration and who had started their education at Gymnasium X not earlier than a year ago. The results of the research led to the following main conclusions: the children who have returned from emigration have difficulties due to: gaps in the Lithuanian language (poor vocabulary, lack of literary language, lack of understanding of the meaning of words, lack of knowledge of terms, etc.) The lack of warm, friendly and respectful communication between teachers and pupils at school, and the lack of closer cooperation between school support staff and teachers and the child and his/her parents, leads to negative experiences and a lack of motivation to learn. Keywords: children returning from emigration, learning problems. [From the publication]

ISSN:
2669-0330
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99794
Updated:
2023-12-01 14:48:09
Metrics:
Views: 22    Downloads: 4
Export: