LT[...] Analizuojant mokymosi ir mokymo problemas, atkreipiamas dėmesys, kad studentai retai orientuojami ir skatinami priimti aktyvaus besimokančiojo – savo veiklos tyrinėtojo – vaidmenį, o tai leistų jiems patiems atsirinkti ir vertinti gaunamą informaciją bei savarankiškai naudotis įgytomis žiniomis, įgūdžiais bei gebėjimais (Brockbank, McGill, 1998; Ramsden, 2000; Žydžiūnaitė, 2001; Baranauskienė, 2002; Jarvis ir kt., 2004; Zuzevičiūtė, 2005). Besimokantieji ne tik įgyja atitinkamų žinių, o dėstytojas neturi jas tik perduoti. Abu mokymosi ir mokymo veiklos dalyviai turėtų jausti, jog tai, ką jie daro, jiems rūpi ir siejasi su tuo, kas jiems svarbu. Siekiamybė, tobulinant studentų mokymąsi, – gebėjimų reflektuoti savo patirtį ugdymas, sudarant sąlygas patiems atrinkti ir vertinti žinias, gebėjimus bei savarankiškai naudotis įgytomis žiniomis bei įgūdžiais. Siekiant lavinti studento, kaip būsimo specialisto, reflektavimo kompetenciją, būtina taikyti reflektyvaus mokymo(si) strategijas ir metodus, kaip vienus iš esminių ugdymo(si) priemonių aukštosios mokyklos edukacinėje aplinkoje, leidžiant studentams giliau suvokti savo mokymąsi ir būsimą profesinę veiklą, o remiantis reflektavimo rezultatais koreguoti savo veiksmus. Būsimus specialistus rengianti aukštojo mokslo institucija vystydama ir plėtodama refleksijos diegimo į mokymą(si) idėjas gali koreguoti curriculum, tobulinti savo pedagoginės veiklos stilių, mokyti studentus mokytis ir pan.Tyrimo objektas: reflektyvus mokymasis aukštosios mokyklos edukacinėje aplinkoje Tyrimo tikslas: atskleisti reflektyvaus mokymo(si) strategijas aukštosios mokyklos edukacinėje aplinkoje besimokančiųjų asmeninės patirties reflektavime ir integravime. Tyrimo uždaviniai: 1. Pristatyti reflektyvaus mokymo(si) sampratą, atskleidžiant reflektavimo sąlygas, taikomas strategijas ir ugdymo(si) proceso dalyvių realizuojamus vaidmenis aukštosios mokyklos edukacinėje aplinkoje. 2. Analizuoti asmeninę aukštosios mokyklos dėstytojų mokymo(si) patirtį, identifikuojant stipriąsias ir silpnąsias reflektyvaus mokymo(si) proceso sritis. 3. Vertinti aukštosios mokyklos dėstytojų taikomas reflektyvaus mokymo strategijas, būdus bei technikas kaip studentų asmeninės patirties reflektavimo ir integravimo, teorinių žinių derinimo studijų procese tendencijas. [Iš Įvado]