LTTyrimo tikslas – įvertinti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto I pakopos ir vientisųjų studijų programų studentų, studijuojančių lietuvių kalba, emocinės būklės pokyčius, susijusius su asmenybės tipu ir socialinio gyvenimo apribojimais karantino laikotarpiu. Tyrimo metodai. 2021 m. gegužės 7 – birželio 21 d. atlikta anketinė studentų apklausa. Joje dalyvavo 434 Lietuvos sveikatos mokslų universiteto I pakopos ir vientisųjų studijų programų studentai. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant programinį statistinių duomenų paketą IBM SPSS Statistics 27.0.1.0. Rezultatai. Labiau į intraversiją linkę studentai prieš įvedant karantino apribojimus jautėsi geriau nei ekstravertai. Karantino metu abiejų asmenybės tipų atstovų psichikos sveikata pablogėjo, reikšmingo skirtumo tarp asmenybės tipų nestebėta. Karantino laikotarpiu daugiau nei pusė atsakiusių studentų jautė didelį nerimo lygį. Juntamas nerimas susijęs su ekstraversijos lygiu: kuo didesnis nerimas, tuo labiau asmuo linkęs į intraversiją, tačiau ši sąsaja nėra stipri. Dauguma studentų, kurių psichikos sveikata karantino metu pagerėjo, kaip pagrindinę to priežastį nurodė darbo ir (ar) studijų perkėlimą į virtualiąją erdvę, o studentai, kurių emocinė būklė pablogėjo, – pramogų ir laisvalaikio ribojimus. Išvados. Nepriklausomai nuo asmenybės tipo studentų emocinė būklė prieš karantiną buvo labai gera ar gera, tačiau statistiškai reikšmingai pablogėjo karantino metu. Emocinės būklės pablogėjimui didžiausią įtaką darė pramogų ir laisvalaikio ribojimai, o studentams, kurie nurodė teigiamą psichikos sveikatos pokytį, pagrindinė to priežastis buvo nuotolinis darbas ir (ar) studijos. Reikšminiai žodžiai: psichikos sveikata, studentai, karantinas, COVID-19, asmenybės tipas. [Iš leidinio]
ENAim of the study. To evaluate the changes in the emotional state of the Lithuanian University of Health Sciences students, studying at the 1st cycle and integrated study programs, related to the type of personality and restrictions on social life during the quarantine period. Methods. An anonymous online survey was conducted from May 7 to June 21, 2021 and 434 students participated in it. The data were analyzed using IBM SPSS Statistics 27.0.1.0 software package. Results. Students who were more prone to introversion felt better than extroverts before quarantine. During quarantine, the mental health of both personality types deteriorated and no significant difference was observed between personality types. During the quarantine period, more than half of the respondents felt high levels of anxiety. Perceived anxiety depends on the level of extraversion: the greater the anxiety, the more prone the person is to introversion, but the dependence is not strong. The majority of students whose mental health improved during quarantine named moving work and/or studies to a remote area as the main reason for this. Students whose emotional state deteriorated cited restrictions on entertainment and leisure as the main reason for this.Conclusions. Regardless of personality type, the emotional state of the students before quarantine was very good or good, but it deteriorated significantly during quarantine. Restrictions on entertainment and leisure time had the greatest impact on the deterioration of emotional state, and for students who indicated a positive change in mental health, the main reasons for this were teleworking and/or studies. Keywords: mental health, students, quarantine, COVID-19, personality type. [From the publication]