COVID-19 pandemijos suvaržymų poveikis pradinių klasių mokinių su sveikata susijusiam fiziniam raštingumui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
COVID-19 pandemijos suvaržymų poveikis pradinių klasių mokinių su sveikata susijusiam fiziniam raštingumui
Alternative Title:
Consequences of COVID-19 pandemic on the levels of primary school children physical literacy
In the Journal:
Visuomenės sveikata [Public health]. 2022, Nr. 3 (98), p. 52-59
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – nustatyti bandomosios mokyklos pradinių klasių mokinių fizinio raštingumo lygį keturiose srityse ir palyginti su analogišku 2019 m. prieš paskelbiant COVID-19 pandemijos suvaržymus atliktu pradinių klasių mokinių fizinio raštingumo tyrimu galimam poveikiui įvertinti. Tyrimo medžiaga ir metodai. Antropometriniai matavimai, fizinio pajėgumo testavimas (šuolis į tolį iš vietos, šuolis į tolį viena ir abiem kojomis 7 metrus, 1 kg medicininio kamuolio stūmimas, 6 min. ištvermės bėgimas), fizinio aktyvumo nustatymas (Nyderlandų fizinio aktyvumo klausimynas) bei fizinio raštingumo komponentų, tokių kaip motyvacija ir pasitikėjimas bei žinios ir supratimas, įvertinimas (Kanados fizinio raštingumo vertinimo klausimynai). Tyrime dalyvavo visi pasirinktos mokyklos trečių klasių mokiniai (n = 100, iš jų 50 mergaičių) ir vienas vaiko tėvelių ar globėjų. Gauti rezultatai buvo palyginti su 2019 m. atliktu analogišku pradinių klasių mokinių fizinio raštingumo tyrimu (n = 93). Tyrimo rezultatai. Gauti rezultatai rodo, jog pradinių klasių mokinių motyvacija ir pasitikėjimas savimi atitinka tik pradedančiųjų (41,2 proc.) ir progresuojančiųjų (57,6 proc.) lygmenis pagal fizinio raštingumo kategorijas. Pagal žinių ir supratimo rezultatą 11,8 proc. vaikų buvo priskirti pradedančiųjų, 55,3 proc. – progresuojančiųjų, 21,2 proc. – pakankamo ir 11,8 proc. – puikaus lygio kategorijoms. Fizinis pajėgumas siekė vidutinį lygį matuojant sprogstamąją jėgą, kojų ir raumenų jėgą bei ištvermę. Berniukai pasižymėjo didesne rankų raumenų jėga nei mergaitės. Fizinio aktyvumo balų vidurkis siekė 23,8 ± 3,8 iš galimų 35 balų, jokių skirtumų lyties aspektu nenustatyta. Palyginus rezultatus su 2019 m. tyrimu, nustatyta skirtumų keliose fizinio raštingumo srityse: fizinio aktyvumo ir fizinio pajėgumo (sumažėjo ra.Išvados. Daugelio vaikų žinios ir supratimas bei motyvacija ir pasitikėjimas savimi pagal fizinio raštingumo kategorijas buvo tik pradedančiųjų arba progresuojančiųjų lygmens. Palyginus rezultatus su 2019 m. tyrimu (atliktu prieš COVID-19 pandemiją) nustatyta, jog pradinių klasių mokinių fizinis raštingumas 2022 m. reikšmingai sumažėjo fizinio aktyvumo ir fizinio pajėgumo srityse. Dėl paskelbtų COVID-19 pandemijos suvaržymų ir nuotolinio ugdymo didžiosios dalies pradinių klasių mokinių fizinis aktyvumas ir pajėgumas buvo vidutinio lygio. Reikšminiai žodžiai: fizinis raštingumas, fizinis aktyvumas, vaikai, motyvacija, COVID-19, fizinis pajėgumas. [Iš leidinio]

ENThe aim of this investigation is to evaluate the level of Physical Literacy (PL) of primary school children and to compare results with their counterparts evaluated in 2019 (before COVID-19 restrictions) to test the hypothesis that primary schoolchildren PL is of average level and the 2022 results are lower in all PL domains. Research materials and methods. In this crosssectional pilot study all the 3rd grade students (n = 100, of them 50 were girls) of one school in Kaunas city were recruited to assess their PL. Body height and weight were measured to calculate body mass index (BMI). The Netherland Physical Activity Questionnaire (NPAQ) was used to assess what activities kids prefer to do in their free time. Norwegian Physical Fitness Test Battery for Children was used to evaluate explosive power, leg muscle power and coordination, cardiorespiratory fitness, and arm muscle power. The Canadian Assessment of Physical Literacy (CAPL) questionnaire was used to examine Motivation & Confidence as well as Knowledge & Understanding domains of PL. All the results of this study 2022 were compared with the analogical study conducted in 2019 (before COVID-19 restrictions) with 93 participants of same age (3rd grade students) of the same school. Results. The Motivation & Confidence score indicates that participants were only at Beginning and Progressing stage (41.2 % and 57.6 %, respectively). Similarly, the majority of the respondents have not yet reached an acceptable level of PL in Knowledge & Understanding domain: 11.8 % and 55.3 % of participants were only at Beginning and Progressing stage, respectively; although 21.2 % have reached an Achieving level, and 11.8 % even an Excelling level of PL. Physical competence of the majority of children in the study of 2022 were of average level in explosive power, leg muscle power & coordination, arm muscle strength, and endurance.Also, boys had significantly greater arms muscle strength than girls. The mean score of leisure time PA of primary schoolchildren was 23.8 ± 3.8 (of max. 35) points, and no significant differences by gender were found. Compared with 2019 study results, children PL had significantly decreased in some domains: physical competences were significantly lower in leg and arm muscle strength; although no significant difference were found in endurance. PA of 3rd graders in 2022 was also lower (p <0.05) compared to their counterparts in 2019 (23.8 ± 3.8 and 25.6 ± 4.7 points, respectively). Motivation & Confidence as well as Knowledge & Understanding scores were also lower compared to 2019 study, although differences noticed were not significant. Conclusions.Most of the 3rd graders have not yet reached an acceptable level of PL in Motivation & Confidence as well as Knowledge & Understanding domains, i.e. the majority of primary schoolchildren being at Beginning and Progressing stage, only. Compared with 2019 study (“pre-covid generation”) results, primary schoolchildren PL in 2022 has significantly decreased in daily behavior and physical competence domains. We may conclude that as the consequence of COVID-19 pandemic restrictions and online learning, PA and physical competence of the majority of primary schoolchildren were of average level. Keywords: physical literacy, physical activity, children, motivation, COVID-19, physical competence. [From the publication]

ISSN:
1392-2696
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99409
Updated:
2023-01-13 15:22:02
Metrics:
Views: 54    Downloads: 8
Export: