LTDarbo rinkoje stebimas medicinos studijų krypties, tarp jų ir farmacijos, absolventų trūkumas. Tyrimo tikslas − nustatyti Farmakotechnikos studijų programos studentų mokymosi motyvacijos ypatumus. Atlikta mokslinės literatūros ir teisės aktų, reglamentuojančių farmacijos veiklą Lietuvoje analizė. Tyrimas vyko 2021 metų vasario-balandžio mėnesiais. Dalyvavo 110 Kauno kolegijos Farmakotechnikos studijų programos visų kursų studentų. Naudotas klausimynas, sudarytas iš aštuoniolikos uždarojo tipo klausimų, suskirstytų į 3 blokus: studijų pasirinkimas; motyvacija studijoms; pasirinkta profesija. Tyrimo rezultatai parodė, kad teisę verstis vaistininko padėjėjo (farmakotechniko) praktika reguliuoja Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymas. Šio įstatymo pakeitimai gali riboti ir mažinti įsidarbinimo galimybes, galinčias turėti įtakos mokymosi motyvacijai. Dėl būsimo darbo specifiškumo ir svarbos, Farmakotechnikos studijų programos studentai turėtų būti deramai motyvuoti gerai mokytis, įgyti vaistininko padėjėjo (farmakotechniko) profesinę kvalifikaciją ir sėkmingai siekti profesinės karjeros. Kauno kolegijos Farmakotechnikos studijų programos studentai savo motyvaciją mokytis įvertino kaip aukštą. Labiausiai motyvuoja noras įgyti išsilavinimą, turėti profesiją, profesinių žinių, aukštojo mokslo diplomą ir siekti profesinės karjeros, dirbant gerai apmokamą darbą. Svarbūs motyvaciniai veiksniai, susiję su studijų pasiekimų vertinimu, studijų turiniu, įdomiomis paskaitomis. Skirtingų kursų studentų mokymosi motyvacijos lygis skiriasi, labiausiai motyvuoti trečio kurso studentai.Labiausiai demotyvuojantis veiksnys – farmacinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimai, kurie turi įtakos įsidarbinimo galimybėms. Studentai nemano, jog vaistininko padėjėjo (farmakotechniko) profesija yra prestižinė ir suteiks visavertiško gyvenimo galimybių, bet didžioji dauguma savo profesijos pasirinkimu yra patenkinti. Raktažodžiai: mokymosi motyvai, motyvacija, profesijos pasirinkimas. [Iš leidinio]
ENThere is a shortage of medical graduates in the labor market, including pharmacy. The right of a pharmacy technician to practice as a pharmacy technician is regulated by the Law on Pharmacy of the Republic of Lithuania. Amendments to this law may limit and reduce employment opportunities, which may affect learning motivation. Therefore, it is important that students of the Pharmacy technician study program, due to the specificity and importance of their future work, have a high motivation to study well, acquire a professional qualification of a pharmacy technician and successfully pursue a professional career. Students of the pharmacy technician study program of Kaunas University of Applied Sciences rated their motivation as high. Learning is most motivated by the desire to acquire an education, have a profession, acquire professional knowledge and the desire to have a higher education diploma and pursue a professional career in a well-paid job. Important motivational factors related to the assessment of study achievements, study content, interesting lectures. The level of learning motivation of students of different courses differs, the most motivated third-year students. The most demotivating factor is the changes in pharmaceutical legislation, which affect employment opportunities. Students do not think that the profession of pharmacy technician is prestigious and will provide opportunities for a full life, but the vast majority are satisfied with their choice of profession. Keywords: motives for learning, motivation, choice of profession. [From the publication]