LTSveikatos priežiūros organizaciniai pokyčiai neįsivaizduojami be e. sveikatos technologinės pažangos. Jie yra sėkmingesni, kai kuo daugiau sveikatos priežiūros specialistų jaučiasi pasiruošę pokyčiams, pripažįsta pokyčio vertę ir kuo mažiau yra besipriešinančių pokyčiams. Tyrimo tikslas – išanalizuoti stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (ASPĮ) specialistų požiūrį į priešinimąsi mažinančius veiksnius ir priemones, diegiant ir plečiant e. sveikatos paslaugas. Tyrimo metodika – atliktas kiekybinis tyrimas – anketinė apklausa raštu. Anketa sudaryta atsižvelgiant į mokslininkų, nagrinėjusių e. sveikatą, tyrimus. Statistiniai duomenys apdoroti IBM SPSS 23.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programiniu paketu. Rezultatai. Nustatyta, kad naudojantis e. sveikata yra greitesnis, patogesnis informacijos prieinamumas, jos gavimas. Tyrimų rezultatų gavimas iš laboratorijos tiesiogiai gydančiam gydytojui, kitos informacijos gavimas, jos panaudojimas ir keitimasis mažina priešinimąsi e. sveikatos diegimui. Aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys specialistai statistiškai reikšmingai dažniau nurodo, kad e. sveikata suteikia galimybę greičiau ir patogiau keistis informacija. Jaunesni nei 50 metų specialistai statistiškai dažniau sutinka, kad priešinimąsi e. sveikatos diegimui mažina laiko trumpėjimas popierinės dokumentacijos pildymui. Pirmos amžiaus grupės respondentai statistiškai reikšmingai dažniau nurodė, kad sėkmingai e. sveikatos plėtrai labiausiai priimtinas apsikeitimas gerąja praktika. Didžioji dalis darbuotojų, turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą, ir vadovai statistiškai reikšmingai dažniau nurodė, kad darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, sklandus informacinių technologijų infrastruktūros diegimas yra reikšmingos priemonės sėkmingai e. sveikatos sistemos plėtrai.Išvados. Informacinių technologijų panaudojimas ir plėtra e. sveikatoje yra reikšmingas veiksnys plėtojant mokslinius tyrimus ir gerinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę. E. sveikatos diegimas ir plėtra sveikatos priežiūros specialistų suvokiama kaip teigiamas ir naudingas pokytis. Tyrimo metu nustatyti veiksniai, mažinantys priešinimąsi e. sveikatos sistemos diegimui ir plėtrai: greitesnis, patogesnis informacijos prieinamumas, jos gavimas, panaudojimas ir keitimasis, tiesioginis tyrimų rezultatų gavimas iš laboratorijos gydančiam gydytojui. Priemonės, mažinančios priešinimąsi: apsikeitimas gerąja praktika, darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas ir sklandus informacinių technologijų infrastruktūros diegimas. Raktažodžiai: e. sveikata, e. sveikatos paslaugos, priešinimosi e. sveikatai mažinimas. [Iš leidinio]
ENOrganizational changes in healthcare are unimaginable without e. health technological advances, but they are more successful when as many healthcare professionals feel ready for change and recognize the value of change, and as few are resistant to change The aim of this work – to analyse stationary personal healthcare institution specialists’ approach to resistance reduction factors for installing and expanding services of e. health system. Methods – Quantitative research – questionnaire in written form. Questionnaire was concluded taking into account researches that has been carried out by other scientists. Statistical data was processed using IBM SPSS 23.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program package. Results. It was found that using e. health is faster, more convenient access to information, obtaining it. Obtaining test results from the laboratory directly to the treating physician, obtaining, using, and exchanging other information reduces resistance to e. for the implementation of health. Specialists with university education indicate statistically significantly more often that e. health makes it possible to exchange information faster and more conveniently. Professionals under the age of 50 statistically more often agree that opposition to e. health implementation is reduced by reducing the time required to complete paper documentation. The respondents of the first age group statistically significantly more often indicated that exchange of „good practices” in e. health is the most acceptable for health development. The majority of employees with university education and managers indicated statistically significantly more often that improving the qualifications of employees, smooth implementation of information technology infrastructure are significant means for successful development of the e. health system.Conclusions. Use and development of information technologies in e. health is a significant factor in developing scientific research and improving the quality of healthcare services. The implementation and development of e-health is perceived by healthcare professionals as a positive and beneficial change. Research showed factors that reduce resistance to e. for the implementation and development of the health system: faster, more convenient access to information, its acquisition, use and exchange, direct receipt of research results from the laboratory to the attending physician. Measures to reduce resistance: exchange of “good practice”, improvement of employee qualifications and smooth implementation of information technology infrastructure. Keywords: e. health, e. health services, reduction of resistance for e. health. [From the publication]