LTProfesijos pasirinkimas yra viena aktualiausių problemų, nuo kurios racionalaus sprendimo priklauso ne tik profesinio, bet ir asmeninio gyvenimo sėkmė. Profesijos pasirinkimą pagrindžiančios teorijos yra mažai analizuotos ir tyrinėtos Lietuvoje. Jos netaikomos ir analizuojant motyvaciją, susijusią su slaugytojo profesijos pasirinkimu ir karjeros planavimu. Tyrimo tikslas – atskleisti bendrosios praktikos slaugos studijų pasirinkimo motyvus. Tyrime dalyvavo Kauno kolegijos bendrosios praktikos slaugos (N=130) studijų programos studentai. Tyrimo metodas – nestruktūruota apklausa raštu. Bendrosios praktikos slaugos studentams buvo pateiktas atviro tipo klausimas „Kas lėmė Jūsų apsisprendimą studijuoti slaugą?“ Atviro tipo klausimas skatino studentus reikšti savo mintis platesniu kontekstu, nesusieti jų profesijos motyvų su konkrečiais atsakymų variantais. Tyrimui atlikti buvo naudojama internetinė Google forma. Tiriamieji savo nuomonę ir atsakymus pateikė raštu. Tyrimas anoniminis, nebuvo renkami jokie asmeniniai duomenys, tokie kaip vardas, pavardė, elektroninis paštas ar pan. Duomenys apdoroti kokybinės turinio analizės metodu, išskiriant su tiriamu fenomenu susijusias kategorijas ir subkategorijas. Kokybinė turinio analizė sudarė galimybę atskleisti bendrosios praktikos slaugos studijų programos studentų profesijos pasirinkimo motyvus.Tyrimas atskleidė, kad bendrosios praktikos slaugos studijų programos studentai studijas rinkosi sąlygoti motyvų, apibrėžiančių teorines profesijos pasirinkimo prielaidas. Buvo nustatyti išoriniai ir vidiniai motyvaciniai veiksniai, turėję įtakos slaugos studijų programos pasirinkimui. Pastebėtina, kad net keturios bendrosios praktikos slaugos studijų pasirinkimo motyvų sritys buvo kryptingos. Šios sritys įvardytos šiomis kategorijomis: „Motyvai, susiję su psichologiniais veiksniais“, „Motyvai susiję su asmeniniais veiksniais“, „Motyvai, susiję su profesiniais veiksniais“ ir „Motyvai, susiję su socialinės aplinkos veiksniais“. Viena kategorija buvo įvardyta kaip „Motyvai, susiję su studijų pasirinkimo nekryptingumu“. Raktažodžiai: profesijos pasirinkimas, motyvai, bendrosios praktikos slaugos studentai. [Iš leidinio]
ENThe choice of a profession is one of the most urgent problems, the success of not only professional, but also personal life depends on its rational decision. The theories justifying the choice of profession are little analyzed and researched in Lithuania. In particular, they are not applied in the analysis of motivation related to the choice of the nursing profession and career planning. The purpose of the study is to reveal the motivations of students for the study choice of general practice nursing. Students of the study program of general practice nursing (N=130) studying at Kaunas University of Applied Sciences participated in the research. The research method is an unstructured written survey. General practice nursing students were asked the open-ended question “What made you decide to study nursing?”. The open-ended question encouraged students to express their thoughts in a broader context, without linking the motives of their profession to specific answer options. An online Google form was used to conduct the research. The subjects submitted their opinions and answers in writing. The research is anonymous, no personal data, such as name, e-mail, etc., were collected. The data was processed using the method of qualitative content analysis, distinguishing categories and subcategories related to the phenomenon under study. Qualitative content analysis made it possible to: reveal the motivations for choosing the profession of students of the general practice nursing study program.The research revealed that the students of the general practice nursing study program chose their studies based on motives that define the theoretical assumptions of their choice of profession. External and internal motivational factors that influenced the choice of a nursing study program were identified. It is noteworthy that even four areas of motives for choosing general practice nursing studies were purposeful. These areas are named under the following categories: “Motives related to psychological factors”, “Motives related to personal factors”, “Motives related to professional factors” and “Motives related to social environmental factors”. One category was named as “Motives related to non-directional choice of studies”. Keywords: choice of profession, motivations, nursing, students. [From the publication]