LTStraipsnyje aptariama mokymosi analitikos nauda edukacijai: teorinėje dalyje atskleidžiama mokymosi analitikos samprata, aptariama, kaip mokymosi analitikos technologijos padeda tobulinti mokymo(si) procesą. Dėmesio skiriama svarbiausiai mokymosi analitikos naudos gavėjų – mokytojų – grupei. Teoriškai atskleidžiama mokymosi analitikos nauda mokytojų pedagoginiame darbe. Empirinėje straipsnio dalyje pristatomi kokybinio tyrimo, skirto mokytojų patirčių analizei, rezultatai. Tyrime dalyvavo 17 Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų, turinčių darbo su mokymosi analitikos priemonėmis patirties. Pusiau struktūruoto interviu metodas leido surinkti tyrimo dalyvių įžvalgas apie mokymosi analitikos naudojimą Lietuvos mokyklose žvelgiant iš mokytojų perspektyvos. Kokybinė informantų atsakymų turinio analizė atskleidė mokytojų nuomonę apie mokymosi analitikos naudą mokymui(si), mokytojų kompetencijas dirbti su mokymosi analitikos priemonėmis, mokytojų įgalinimą naudoti mokymosi analitikos priemones ir priimti duomenimis grįstus pedagoginius sprendimus. Pagrindiniai žodžiai: mokymosi analitika, Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklos, duomenimis grįsti pedagoginiai sprendimai. [Iš leidinio]
ENThe article discusses the benefits of learning analytics for education: the theoretical part reveals the concept of learning analytics, discusses how learning analytics technologies help to improve the teaching / learning process. The focus is on the most important group of learning analytics beneficiaries - teachers. The benefits of learning analytics in teachers’ pedagogical work are discussed. The empirical part of the article presents the results of a qualitative study for the analysis of teachers’ experiences. The study involved 17 teachers from Lithuanian general education schools with experience in working with learning analytics tools. The semi-structured interview method allowed to gather the research participants’ insights into the use of learning analytics in Lithuanian schools from the perspective of teachers. Qualitative analysis of the content of the informants’ answers revealed teachers’ opinion on the benefits of learning analytics for teaching and learning, teachers’ competencies to work with learning analytics tools, empowering teachers to use learning analytics tools and to make data-based pedagogical decisions. Keywords: learning analytics, Lithuanian general education schools, data-based pedagogical decisions. [From the publication]