The Predictive value of the 10th grade and Matura examination achievements for higher education admission

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Predictive value of the 10th grade and Matura examination achievements for higher education admission
Alternative Title:
PUPP ir VBE pasiekimų svarba prognozuojant galimybes studijuoti aukštosiose mokyklose
In the Journal:
Lietuvos statistikos darbai [Lithuanian journal of statistics]. 2021, 60, p. 29-41
Summary / Abstract:

LTAukštojo mokslo įstaigos stengiasi pritraukti studijuoti gabiausią ir perspektyviausią šalies jaunimą. Mokslininkai siekia nustatyti sėkmingą perėjimą nuo bendrojo ugdymo prie aukštojo mokslo studijų lemiančius veiksnius. Viena iš aktualių problemų yra pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) ir valstybinių brandos egzaminų (VBE) svarba prognozuojant galimybes studijuoti aukštosiose mokyklose. Tyrime apskaičiuotos įstojimo į aukštąsias mokyklas galimybės žinant matematikos ir lietuvių kalbos ir literatūros PUPP ir VBE rezultatus. Buvo analizuoti penkerių metų (2014–2018 m. brandos egzaminų) rezultatai, atsižvelgiant į lyties, vietovės, kurioje lankyta mokykla, socialinės padėties ir specialiųjų poreikių rodiklius. Iš tyrimo rezultatų matome, kad matematikos brandos egzamino pažymys yra beveik dvigubai svarbesnis nei 10 klasės testo įvertinimas vertinant šansus studijuoti aukštojoje mokykloje. Taip pat nustatyta, jog lietuvių kalbos ir literatūros egzaminų rezultatai yra dvigubai svarbesni vyrams nei moterims. Nuo 2023 ar 2024 m. Lietuvoje galime pradėti matyti asmenų, įgijusių aukštąjį išsilavinimą, dalies mažėjimo tendenciją. Raktiniai žodžiai: pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas (PUPP); valstybiniai brandos egzaminai (VBE); mokinių pasiekimai; prognostinė vertė. [Iš leidinio]

ENAcademic institutions are seeking to attract the most capable and prospective students. Many research studies seek to identify factors determining a successful transition from secondary to tertiary education. One of the important issues is the predictive value of national testing/Matura examination results in relation to higher education institutions admission. The aim of our study is to quantify the odds to study at university and the results of centralised student assessments (the 10th grade and Matura) of mathematics and the Lithuanian language and literature for the period of five years (Matura examinations for the period 2014–2018), taking into account the student’s gender, the location of the school attended, social support, and special needs indicators. We estimate that the Matura grade in mathematics is almost double more important when compared to the10th grade test results for odds of studying at higher education institutions. Grades of the Lithuanian language and literature obtained to be twice more import for males than females. From 2023 or 2024, we may observe the downward trend of people with tertiary educational attainment in Lithuania. Keywords: Matura examinations; national examinations; student achievement; logistic regression; odds. [From the publication]

DOI:
10.15388/LJS.2021.26445
ISSN:
1392-642X; 2029-7262
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99112
Updated:
2022-12-06 18:25:19
Metrics:
Views: 14    Downloads: 1
Export: