LTŠvietimo įstaigos vadovo veiklos sritys apima mokyklos administravimą ir valdymą, žmogiškųjų ir materialinių išteklių tikslingą naudojimą ugdymo kokybei užtikrinti. Mokyklos kontekstas daro įtaką vadovų darbo dienai ir jų laiko paskirstymui, todėl aktualu atlikti tyrimus, siekiant įvertinti kontekstinius veiksnius, lemiančius vadovų darbo laiko planavimo galimybes ir apribojimus. Tyrimo tikslas – ištirti ikimokyklinės įstaigos vadovų darbo laiko paskirstymą skirtingoms funkcijoms atlikti ir atskleisti darbo laiko planavimo galimybes ir apribojimus. Tyrimas atliktas 2018–2019 m. Pirmojo tyrimo etapo metu apklausta po vieną trijų Europos šalių (Lietuvos, Prancūzijos, Italijos) ikimokyklinės įstaigos vadovą. Apklausos rezultatai parodė, kad veikloje pastebimi tam tikri veiklos panašumai dėl vadovo darbo specifikos, pradedant strateginių tikslų formavimu, tėvų ir socialinių partnerių įtraukimu į įstaigos veiklą, baigiant įstaigos veiklos kokybės vertinimu. Atsižvelgiant į tai, kad skirtingų šalių vadovai dirba gana skirtinguose kontekstuose, skirtingomis darbo sąlygomis, daryti apibendrinančias išvadas netikslinga, tačiau gautus duomenis galima panaudoti rengiant analogiškų tyrimų metodiką.Antrojo etapo metu analizuota ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų darbo laiko planavimo problematika. Jame dalyvavę Šiaulių m. ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovai atskleidė, kad daugiausia laiko skiria darbui su įstaigos dokumentais, personalo klausimų sprendimui ir finansiniams klausimams. Kitaip tariant, Lietuvos ikimokyklinių įstaigų vadovų darbe vyraujanti veikla, kuriai skiriama daugiausia laiko – administraciniai-biurokratiniai procesai, kai tuo tarpu patys vadovai linkę dalį tam skiriamo laiko išnaudoti ugdymo proceso priežiūrai ir tobulinimui bei savo profesiniam tobulėjimui. Ir nors viena iš vadovo funkcijų – tinkamas ir savalaikis veiklos, taigi ir savo darbo laiko, planavimas, praktikoje susiduriama su laiko planavimo trukdžiais, susijusiais su žmogiškųjų ir materialinių išteklių valdymu ir daugiaveika, kai vienu metu atliekamos kelios, skirtingos savo turiniu ir apimtimi, veiklos. Raktiniai žodžiai: darbo laiko planavimas, ikimokyklinio ugdymo įstaiga, ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovas, pasidalytoji lyderystė. [Iš leidinio]
ENActivity areas of the head of the educational institution include school administration and management, purposeful use of human and material resources to ensure the quality of education. The school context influences the heads’ working day and their time distribution; therefore, it is relevant to conduct research to evaluate the contextual factors determining the opportunities and limitations of heads’ working time planning. The aim of the research is to investigate the distribution of working time of pre-school institutions’ heads for performance of different functions and to reveal the opportunities and limitations of working time planning. The study was conducted in 2018-2019. During the first stage of the study, one head of the pre-school institution from each of three European countries (Lithuania, France, Italy) was surveyed. The results of the survey have shown certain similarities in heads’ activities due to the specificity of the head’s work, starting with the formation of strategic aims, parents’ and social partners’ involvement in the institution’s activities and finishing with the assessment of the quality of the institution’s activity. Given that heads of different countries work in quite different contexts and under different working conditions, it is not appropriate to draw summarising conclusions, but the obtained data can be used in developing the methodology of analogous research.During the second stage, the topics of planning the working time of the heads of pre-school educational institutions were analysed. The heads of Siauliai pre-school educational institutions, involved in the study, have revealed that they spend most of their time working with the documents of the institution, solving personnel and financial issues. In other words, the activity prevailing in the work of the heads of Lithuanian pre-school institutions is administrative-bureaucratic processes, while the heads themselves are inclined to use part of that time for supervision and improvement of the educational process and for their own professional development. Although one of the head’s functions is proper and timely planning of activities, and thus, of their own working time, in practice obstacles to time planning, related to management of human and material resources and multi-tasking, when several activities differing in content and scope are performed simultaneously, are encountered. Keywords: working time planning, pre-school educational institution, head of the pre-school educational institution, distributed leadership. [From the publication]