Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pokyčiai: ir nerimas, ir džiaugsmas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pokyčiai: ir nerimas, ir džiaugsmas
Alternative Title:
Preschool and pre-primary education changes: both joy and worry
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2020, vol. 12, no. 2, p. 54-57
Summary / Abstract:

LTNuo 2023 m. pagerės sąlygos socialinės rizikos šeimoms auginančioms priešmokyklinio amžiaus vaikus (5-6 m.), nes savivaldybės įpareigotos užtikrinti ikimokyklinį ugdymą visiems vaikams. Dalis savivaldybių šią žinią sutiko su nerimu ir nepasitenkinimu. Gali kilti klausimas apie kokį vaikų skaičių, padidinančių priešmokyklinukų gretas, kalbame. Tokių vaikų būtų apie 1500 kasmet. Tai nėra didelis skaičius 60 savivaldybių, t. y. vidutiniškai po 25 vaikus kiekvienai. Žinoma, kiekviena savivaldybė skirtinga: vienos jų didelės, kitos - mažos; vienose daugiau socialinės rizikos šeimų, kitose – mažiau. Susisiekus su viena kita savivaldybe, paaiškėjo, kad jos kaip ir nemato didelių problemų. Viena jų padidėsiantį vaikų skaičių skaičiuoja ant pirštų, kita tokių vaikų turės du kartus daugiau, bet galvojama, dirbama šia linkme: kur bus ugdomi į priešmokyklinį ugdymąsi įsiliejantys iki šiol dar darželio nelankę vaikai, kaip jie bus atvežami iki ugdymo įstaigos, kaip jiems sukurti patraukią ugdymosi aplinką ir pan. Tačiau matėme ir kitokią reakciją. Štai televizijos laidose pasisakantys kai kurių savivaldybių atstovai piktinasi, kad su jais niekas nederinama, kad savivaldybėms stinga lėšų, neturi darželių, kad per didelės vaikų grupės juose. Gal tikrai per didelį kiekį funkcijų perkėlėme savivaldybėms? Žinoma, jos arčiau vaiko, tačiau labai skirtingos, skirtingi vadovai ir jų supratimas apie švietimą. Todėl kyla klausimas, ar galime jomis šimtu procentų pasitikėti. Visuomenės sveikatos centro reikalavimai dideli, ugdymosi erdvės nesukurtos, viešieji pirkimai, net turint lėšų, kartais stringa, o pirkimas už mažiausią kainą dažnai nieko bendra neturi su kokybe. [Iš straipsnio, p. 54]

ENJournal’s introductory article deals with preschool and pre-primary education actualities. At the end of November, the President of Lithuania signed Education law amendments. From the year 2023, the conditions for the social risk families bringing up preschool age children (5-6 years) should get better, because municipalities are obliged to ensure pre-primary education for all children. There were a lot of discussions up to that. Municipality and parents’ forum and other organisation representatives expressed worries. Municipalities state lacking kindergartens, preschool and pre-primary education teachers, educational environments are not arranged for such age children, etc. Parent representatives fear if their children are not seated in a school desk as first formers, and learn from textbooks, and so on. This problem is essentially solved; 800 are planned to be requalified, among them preschool and pre-primary education teachers. The project “Innovations in the kindergarten” closing next year should significantly contribute to education content creation, and so on. Changes in preschool and pre-primary education are grounded on neuroscience research and recommendations as well. Keywords: preschool education, pre-primary education, education quality. [From the publication]

DOI:
10.48127/spvk-epmq/20.12.54
ISSN:
2029-1922; 2669-1159
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98945
Updated:
2022-11-24 19:19:45
Metrics:
Views: 29    Downloads: 21
Export: