LTNesibaigiančios švietimo reformos kelia naujus reikalavimus ir ilgalaikius probleminius klausimus, daro įtaką asmens, jo poreikių ir aplinkos sąveikos kaitai. Vis dažniau atkreipiamas dėmesys į tai, kad postmodernizmas, įvardijamas kaip „naujas mąstymo bei veikimo stilius, maniera yra negrindžiama, laisva ir sykiu nauja, originali. Jos originalumą lemia literatūrinės ar socialinės ir kultūrinės raiškos dermės. Postmodernizmas atsisako įprastų apibrėžčių, perskyrų, ribų“ (Duoblienė, 2006, p. 52). Straipsnyje nuosekliai aptarta, kaip pedagogo profesiją pasirinkę vyrai konstruoja savo profesinį identitetą, kaip mokytojams vyrams pavyksta prisitaikyti profesinėje erdvėje, kurioje plėtojamos jų vertybės, edukaciniai lūkesčiai, darbo veiklos realybė ir visuomenės pripažintos veiklos normos sukuria organizacijos kultūrą. Pagrindiniai žodžiai: vyro profesinis identitetas, profesinė tapatybė. [Iš leidinio]
ENEndless educational reforms present new demands and influence changes in the interaction among an individual, environment and changing needs and raise long-term new problematic issues. It is increasingly pointed out that postmodernism is described as “a new style of thinking and acting, the manner is unfounded, free and at the same time new, original. Its originality is determined by the harmony of literary or social and cultural expression. Postmodernism abandons the usual definitions, divisions, boundaries” (Duoblienė, 2006, p. 52). The aim of the research is to discuss how men who choose teacher profession construct their professional identity, manage to socialize in a professional space where their values, educational expectations, reality of work and society-recognized norms create organizational culture. Professional identity affects teacher performance and operating processes (motivation, involvement, creativity, leadership, professional satisfaction, etc.). Professional identity of a male teacher unfolds through unique and innovative solutions, atypical thinking and positive attitude to the work environment and surrounding people (co-workers, students, their parents, etc.). Keywords: professional identity, male teacher. [From the publication]