LTVartotojų teisių apsauga įtvirtinta LR Konstitucijoje, todėl valstybė turi konstitucinę pareigą efektyviai ir veiksmingai jas saugoti. Šią pareigą valstybė įgyvendina, leisdama teisės aktus ir sukurdama vartotojų teisių gynimo institucinę sistemą, organizuodama ir kontroliuodama institucijų veiklą. Tyrimo tikslas - atskleisti, ar Lietuva, vykdydama savo konstitucinę pareigą ginti vartotojų teises, tinkamai pasirenka įgyvendinimo priemones, skirtas vartotojų interesams ginti. Straipsnyje buvo nagrinėjamas vartotojų teisės įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes, teisės į pažeistų teisių gynimą ir teisės į švietimą vartojimo srityje gynimo veiksmingumas. Tyrimo rezultatai parodė, kad vartotojai Lietuvoje neturi pakankamai žinių kaip apsiginti pažeistas teises, nėra patenkinti vartotojų teises ginančių institucijų veikla, o institucijos nepakankamai sistemina ir analizuoja savo veiklos duomenis, taiko vartotojų poreikių neatitinkančias priemones, Reikšminiai žodžiai: vartotojo teisės, ekonominiai interesai, vartotojų teisių apsauga. [Iš leidinio]
ENThe protection of consumer rights is enshrined in the Constitution of the Republic of Lithuania, therefore the state has a constitutional duty to protect consumer rights effectively and efficiently. The state implements this duty by enacting legislation and creating an institutional system for consumer protection, organizing and controlling the activities of institutions. The purpose of the study is to reveal whether Lithuania, in fulfilling its constitutional duty to protect consumer rights, appropriately chooses implementing measures to protect consumer interests. The article examined the effectiveness of the protection of consumers' right to purchase safe, proper quality goods, the right to protection of violated rights and the right to consumer education. The results of the research showed that consumers in Lithuania do not have enough knowledge on how to defend the violated rights, are not satisfied with the activities of consumer protection institutions, and institutions do not systematically analyze their activities, apply measures that do not meet consumer needs. Key words: consumer rights, economic interests, consumer protection. [From the publication]