LTPastarąjį dešimtmetį augo mokslininkų susirūpinimas dėl vaikų ir paauglių naudojimosi įvairiomis ekranus turinčiomis informacinėmis technologijomis ir internetu, nes tokia veikla gali turėti neigiamų pasekmių psichikos sveikatai. Tyrimai atskleidžia, kad dėl įvairių ribojimų bei nuotolinio ugdymo būtinybės labai padidėjo mokyklinio amžiaus vaikų naudojimasis internetu pandemijos dėl COVID-19 metu. Šiame tyrime keliami du tikslai: 1) remiantis tėvų teikta informacija, išsiaiškinti 10–11 metų amžiaus vaikų veiklų internete, prie ekranų praleidžiamo laiko bei kompulsyvaus interneto naudojimo (KIN) pokyčius karantino dėl COVID-19 pandemijos metu; 2) nustatyti vaikų KIN sąsajas su jų prie ekranų praleidžiamo laiko trukme, veiklomis internete, vaikų lytimi bei jų tėvų išsilavinimu. Tyrimo rezultatai parodė, kad 2020 m. pavasarį vaikų vidutinė buvimo prie ekranų trukmė didesnė nei 2019 m. rudenį ir darbo dienomis, ir laisvadieniais. Vaikų KIN įverčiai reikšmingai didesni karantino laikotarpiu, berniukų didesni nei mergaičių. Vaikų KIN prognozavo laikas, praleidžiamas prie ekranų, ir pramogoms skirtos veiklos internete, ypač karantino laikotarpiu. [Iš leidinio]
ENSummary. There has been a growing concern among researchers about the use of various information technologies with screens and the Internet by children and adolescents over the past decade. Researchers are concerned that such type of activities can have negative consequences for mental health. Recent studies reveal that Internet use and screen time increased due to the quarantine restrictions, lockdowns and therefore distance education during the COVID-19 pandemic. This study aims: 1) based on parental reports, to find out the changes in screen time, the online activities and the compulsive Internet use (CIU) of 10-11 years old children during the quarantine due to the COVID-19 pandemic; 2) to determine the links between children’s CIU and the screen time, online activities, children’s gender and their parents’ education. The results of this study showed that screen time was longer and children’s CIU scores were significantly higher in Spring 2020 if to compare to Autumn 2019. Boys were reported to have higher CIU scores than girls. Children’s CIU was significantly predicted by overall screen time and online activities for entertainment, especially when during quarantine. [From the publication]