LTMarijampolės mokytojų seminarija ir vėlesnis šios mokymo institucijos gyvavimo laikotarpis suvaidino svarų vaidmenį Lietuvos 100-mečio pedagogų rengimo istorijoje. 1919 m. spalio 1 d. Marijampolėje įsteigta mokytojų seminarija buvo viena iš pirmųjų Lietuvoje. Paveldėjusi įspūdingą kultūrinį ir istorinį Veiverių mokytojų seminarijos palikimą, Marijampolės mokytojų seminarija tapo solidžia švietimo ir kultūros įstaiga. Didžiausioje tarpukario Lietuvos Marijampolės mokytojų seminarijoje, kurioje dirbo vieni iš geriausių to laikotarpio pedagogų, buvo paruošta ir išugdyta apie pusantro tūkstančio mokytojų. Tai buvo kūrybingi, tautinę ir patriotinę savimonę turėję žmonės, rodę pavyzdį ir kitais Lietuvos istorijos laikotarpiais. Sovietiniu laikotarpiu Mokytojų seminarija, vėliau Pedagoginė mokykla, išlaikė aukštą mokytojų paruošimo lygį. Kiek tuo laiku buvo įmanoma, buvo išlaikytos ir senosios Mokytojų seminarijos tradicijos, o atgavus Nepriklausomybę, jau Aukštesnioji pedagogikos mokykla, kartu su reformomis perėmusi ankstesniųjų mokyklos laikotarpių patirtis bei turėdama deramą kūrybinį lygmenį, ateityje galėjo tapti neuniversitetine aukštąja mokykla. [Iš leidinio]
ENMarijampole Teachers’ Seminary, Pedagogical School played an important role as an educational institution for teacher training in the history of Lithuania during the whole century period. Marijampole Teachers’ Seminary was established on October 1th, 1919 in Marijampole and it was one of the first seminaries in Lithuania. Marijampole Teachers’ Seminary inherited the impressive cultural and historical legacy of Veiveriai Teachers’ Seminary and became a solid educational and cultural institution. During the interwar a lot of great teachers of that time worked in the largest seminary in Lithuania. More than one and a half thousand teachers were trained and educated during that period. These people were creative with national and patriotic self-awareness. They set an example in later periods in the history of Lithuania. Marijampole Teachers’ Seminary (Pedagogical School later) maintained a high level of teacher training even in the Soviet era. It also retained the old traditions of Marijampole Teachers’ Seminary during that period. After the restoration of Lithuania’s independence, Pedagogical High School, together with the reforms, took over the experience of the previous school period. With an appropriate creative level, it could become a non-university higher education institution in the future. The method used in the research: analysis of documents and literature sources. [From the publication]