Finansinės analizės studijų dalyko turinio tyrimas

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Finansinės analizės studijų dalyko turinio tyrimas
Alternative Title:
Research of the content of financial analysis as study subject
In the Journal:
Homo-societas-technologiae. 2015, 1 (4), p. 27-36
Summary / Abstract:

LTFinansinė analizė yra vienas efektyviausių būdų siekiant objektyviai įvertinti įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus bei prognozuoti veiklos perspektyvas ir tęstinumo galimybes. Neabejotinai svarbu, kad finansinė analizė kaip studijų dalykas pirmiausia turėtų apimti tas nagrinėtinas temas ir klausimus, be kurių žinojimo ir pritaikymo praktikoje įmonių veiklos vertinimas nėra pilnavertis. Tačiau finansinės analizės dalyko turinio atžvilgiu mokslinių diskusijų, finansinės analizės teoretikų ir praktikų siūlymų pasigendama, o daugelis klausimų, ypač finansinių santykinių rodiklių klasifikavimas, skaičiavimas ir vertinimas, pateikiami skirtingai. Tai sukelia daug nepatogumų tiek finansų analitikams atliekant konkrečių įmonių finansinių ataskaitų analizę, tiek dėstytojams dėstant finansinės analizės dalyką, tiek studentams jį įsisavinant, rašant mokslo tiriamuosius darbus. Todėl šio straipsnio tikslas – atlikti užsienio ir lietuvių autorių finansinės analizės vadovėlių ir mokomųjų knygų turinio analizę, nustatyti, kokios temos yra labiausiai nagrinėjamos, išsiaiškinti, kokias temas reikėtų į finansinės analizės dalyko turinį įtraukti ir kokiu nuoseklumu dėstyti. Straipsnyje pateikiamas atliktas naujausių užsienio autorių finansinės analizės knygų, Lietuvos autorių finansinės analizės ir jai giminingų knygų, išleistų per Lietuvos nepriklausomybės laikotarpį, turinio tyrimas. Vertinami finansinės analizės dalyko aprašai Lietuvos universitetuose. Pateikiamas rekomenduojamas finansinės analizės, kaip svarbaus studijų dalyko, turinys. [Iš leidinio]

ENFinancial analysis is one of the most objective ways to properly assess financial condition and performance results of a company, to determine whether past managerial decisions are properly based and whether managerial decisions regarding company‘s future perspectives are logical and reasoned. Financial analysis is the field of science, that studies the performance of companies, institutions and organizations and that has own defined object, method, specific research methods, aims and objectives. Therefore, it is essential to define exact boundaries of the field of financial analysis, to determine the need of information to be developed and purposes of its use. Hence, the importance of analysis of the content of financial analysis books by various authors and to propose clear boundaries of this study subject. The content analysis of financial analysis textbooks and schoolbooks by various foreign and Lithuanian authors revealed the following fundamental differences: the quantity and names of topics, their sequence, the scope and the consistency of the explanation of particular questions. These differences are also identified in financial analysis study subject course syllabuses prepared by lecturers of Lithuanian universities. Scientific researches of the content of financial analysis textbooks and schoolbooks must be continued: greater amount of textbooks written by authors from different countries must be analyzed. Such research would help identify boundaries of the field of financial analysis as subject, particularly, to define topics that should be included into it and to determine topics that start and close its explanation. This can significantly facilitate teaching work for lecturers and the extension of the knowledge of the subject for students. [From the publication]

ISSN:
2029-9737
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98686
Updated:
2023-12-01 14:47:25
Metrics:
Views: 13    Downloads: 4
Export: