LTPirmame monografijos skyriuje išgryninamos bendrosios organizacinės kultūros koncepcijos. Atskleista, kad dažniausia organizacinės kultūros tyrimai atliekami mokslo įstaigose ir paslaugas teikiančiose organizacijose. Organizacinė kultūra mažiau analizuojama sveikatos priežiūros, svetingumo ar gamybos organizacijose. Padaryta išvada, kad pasirenkamas OK analizės spektras yra ganėtinai platus ir pati organizacinė kultūra gali būti įgyvendinama nepaisant organizacijos tipo ar dydžio. Šiame skyriuje atskleidžiama organizacinės kultūros paskirtis ir svarba organizacijoms. Nustatomi silpnos ir stiprios organizacinės kultūros požymiai. Analizuojamos organizacinės kultūros funkcijos, kurios užtikrina ne tik šios kultūros organizacijose puoselėjimą, bet ir stiprina pačią organizaciją. Susistemintų ir išskirtų esminių organizacinės kultūros elementų pagrindu organizacinė kultūra organizacijoje vadovų, darbuotojų ir suinteresuotų šalių lengviau suvokiama. Antrame monografijos skyriuje analizuojami OK ištyrimo lygmenys. Pagrindinis dėmesys sutelktas į organizacinės kultūros vertinimo metodus. Išsiaiškinta, kad organizacinei kultūrai ištirti rekomenduojama taikyti tiek kokybinius, tiek kiekybinius tyrimo metodus. Nors atlikta analizė atskleidė, kad mokslininkai vertindami OK dažniausia taiko anketinę apklausą, nemažai šios srities tyrinėtojų rekomenduoja tik šiuo metodu neapsiriboti ir plačiau pažvelgti į OK. Šioje dalyje pristatomi ir pagrindžiami monografijoje taikomi tyrimo metodai vertinant organizacinę kultūrą. Norint geriau suvokti organizacinės kultūros įgyvendinimo svarbą organizacijoms, pasirinkta taikyti kelis tyrimo metodus: anketinę apklausą, interviu ir dokumentų analizę.Trečiame skyriuje atlikta organizacinės kultūros vertinimo instrumentų analizė. Pateikta devyniolika dažniausia taikomų OK vertinimo metodikų. Analizės pagrindu išskirta vienuolika organizacinės kultūros vertinimo kriterijų, kuriais remiantis sudarytas organizacinės kultūros vertinimo instrumentas. Remiantis sudarytu instrumentu, išskirtos trys esminės organizacinės kultūros sritys: OK orientuota į darbuotoją; OK orientuota į organizacijos politikos kūrimą ir OK orientuota į klientą (išorę). Šioje dalyje kiekvienas išskirtas OK vertinimo kriterijus aptariamas atskirai, pateikiant teorines įžvalgas bei gautus tyrimo rezultatus. Skyriaus pabaigoje pateikta OK vertinimo schema. Ketvirtame skyriuje aptarti organizacinės kultūros formavimo, jos keitimo ir vadovų dalyvavimo šiuose procesuose aspektai. Remiantis mokslininkų įžvalgomis sudaryta ir pateikta OK formavimo schema bei OK keitimo modeliai. Išryškintas vadovų vaidmuo organizacinės kultūros formavimo ir keitimo procesuose. Monografijos pabaigoje pateiktos išvados ir santrauka anglų kalba. [Iš Įvado]
ENThe first chapter of the monograph refines the general concepts of organisational culture. It is revealed that most research on organisational culture is conducted in research institutions and service organisations. Organisational culture is less analysed in health care, hospitality, and production organisations. It was concluded that the range of ОС analysis chosen is quite wide, and the organisational culture itself can be implemented regardless of the type or size of the organisation. This section reveals the purpose and importance of organisational culture to organisations. Signs of weak and strong organisational culture are identified. The functions of organisational culture are analysed, which not only ensure the fostering of this culture in organisations, but also strengthen the organisation itself. The essential elements of organisational culture are systematised and singled out, on the basis of which the organisational culture in the organisation is easier to understand by managers, employees and stakeholders. The second chapter of the monograph analyses the levels of ОС examination. Much attention is paid to organisational culture assessment methods. It was found that it is recommended to apply both qualitative and quantitative research methods to study organisational culture. Although the analysis has revealed that researchers usually use a questionnaire to assess ОС, a number of researchers in this field recommend that they go beyond this method and look at ОС more broadly. This part also presents and substantiates the research methods used in the monograph in assessing organisational culture.In order to gain a broader understanding of the significance and importance of the implementation of organisational culture for organisations, it was decided to apply several research methods: questionnaire survey, interviews and document analysis. In the third chapter, an analysis of organisational culture assessment tools is performed. Nineteen of the most commonly used ОС assessment methodologies are summarised. Based on the analysis, 11 organisational culture evaluation criteria were singled out, on the basis of which the organisational culture evaluation tool was developed. Based on the tool developed, three essential areas of organisational culture have been singled out: ОС is employee-oriented; ОС is focused on organisational policy making, and ОС is customer oriented (external). In this section, each selected ОС evaluation criterion is analysed separately, providing theoretical insights and the obtained research results. At the end of the chapter, the ОС evaluation scheme is presented. In the fourth chapter, we discuss aspects of the formation of organisational culture, its change, and the involvement of managers in these processes. Based on the insights of the researchers, a scheme for the formation of ОС and models of ОС change have been compiled and presented. The role of managers in the processes of the formation and change of organisational culture is highlighted. [From the publication]