Opportunities for the use of STEAM projects in primary years classes: the points of view of international baccalaureate teachers

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Opportunities for the use of STEAM projects in primary years classes: the points of view of international baccalaureate teachers
Alternative Title:
STEAM projektų įgyvendinimo galimybės pradinėse klasėse: tarptautino bakalaureato programos mokytojų požiūriu
In the Journal:
Regional formation and development studies. 2022, Nr. 2 (37), p. 198-205
Summary / Abstract:

LTLietuvos švietimo sistema orientuota į kokybinius pokyčius. Vienas iš svarbių kokybinių pokyčių siejamas su gamtos mokslų ir matematikos mokymo(si) organizavimo pokyčiais, kuriais siekiama tiek aukštesnių mokinių akademinių gamtos mokslų, matematikos ir kitų mokomųjų dalykų pasiekimų, tiek ugdyti mokinių kritinį mąstymą, tobulinti tyrinėjimo kompetencijas. Tvarių integruoto mokymo ir mokymosi strategijų paieška čia ypač svarbi. Nors Lietuvos švietime pripažįstama integruoto mokymo(si) reikšmė, siekiant kokybiško mokymosi, kyla problemų sprendžiant integruoto gamtos mokslų ir matematikos organizavimo klausimus pamokose, ieškant tinkamų didaktikos sprendimų organizuojant tiriamąsias mokinių veiklas, lavinant kritinio mąstymo gebėjimus. STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Math) koncepcija pabrėžia aukštą mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos integracijos laipsnį. Pripažįstama, kad STEAM ugdymo strategija labiausiai atliepia integruoto mokymosi ir mokymosi tyrinėjant siekinius, panašių siekių kelia ir tarptautinės bakalaureato programos. Moksliniame STEAM taikymo gamtamoksliniame ugdyme diskurse esama mažai tyrimų, pedagoginės praktikos pavyzdžių, kuriuose būtų analizuojamos skirtingų pradinio ugdymo programų galimybės, mokytojų patirčių analizė. Mokytojų profesiniai įgūdžiai yra gyvybiškai svarbūs įgyvendinant tarpdisciplininį požiūrį, modeliuojant ir atliekant STEAM veiklą. Atliktame kokybiniame tyrime (iš dalies struktūruotame interviu) su pradinių klasių mokytojais, kurie dirba tarptautinio bakalaureato programose ir yra sukaupę darbo su įvairiais mokinių tyrinėjimais pagrįstais projektais, analizuotos STEAM projektų taikymo galimybės pradinio ugdymo tarptautinio bakalaureto programos pamokose.Tyrimo dalyviai – mokytojai, dirbantys su pradinio ugdymo tarptautinio bakalaureto programomis dviejose Lietuvos mokyklose. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokytojams nekelia abejonių STEAM projektų pradinėse klasėse nauda tobulinant mokinių tyrinėjimo, kritinio mąstymo ir gebėjimų savarankiškai spręsti iškilusias problemas galimybės; mokytojai įžvelgia tarptautinio bakalaureato programos pradiniame ugdyme privalumus ugdant mokinių tyrinėjimo, mokymosi mokytis kompetencijas, įgyvendinant integruotą mokymą ir mokymąsi. Tyrimo dalyviai įžvelgė STEAM ugdymo svarbą planuojant ir organizuojant integruotas matematikos ir gamtamokslinio ugdymo pamokas. Pradinių klasių mokytojai, vykdantys tarptautinę bakalaureato pradinių klasių programą ir kasdienėje veikloje taikantys STEAM veiklą, daug dėmesio skiria dalykų integracijai ir mokinių įtraukimui į apklausų procesą. Mokytojai, dirbantys pagal tarptautinio bakalaureato pradinio ugdymo programą, nuosekliai planuoja visų mokslo metų STEAM veiklas, atsižvelgdami į programoje numatytas pagrindines tiriamųjų veiklų temas (programos reikalavimus). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad visi pradinių klasių mokytojai įžvelgia nemažas STEAM projektų įgyvendinimo vykdant šią programą galimybes, tačiau jiems trūksta integruotos STEAM veiklos vertinimo ir mokinių į(si)vertinimo organizavimo kompetencijų. Vykdant šiuos projektus kryptingai ugdomi šie mokinių gebėjimai: kūrybiškumo, pažintinės kompetencijos (kritinio mąstymo, problemų sprendimo, mokymosi mokytis), bendravimo ir bendradarbiavimo. Be to, tyrime dalyvavę pedagogai pažymėjo išskirtines giluminio integruoto mokymo ir mokymosi pradiniame ugdyme, vykdant STEAM projektus, galimybes. PAGRINDINIAI ŽODŽIAI: STEAM švietimas, mokslas, tyrimais pagrįstas mokymasis. [Iš leidinio]

ENConsiderable changes to the Lithuanian education system are associated with higher academic achievements, the development of students’ critical thinking and research skills, and sustainable practices of integrated teaching and learning in science and mathematics. It is also acknowledged that STEAM (science, technology, engineering, the arts and mathematics) educational approaches address the objectives of integrated learning and teaching effectively. The same objectives are reflected in all the IB programmes. In the scientific discourse on the use of STEAM in science, there is a lack of research and examples of pedagogical practices with insights into different educational programmes and teachers’ experiences. The qualitative research (semi-structured interview) focuses on the points of view of teachers who implement the international baccalaureate primary years programme (IBPYP), and have a high level of project-based learning experience, of the possibilities of STEAM project implementation (6). The research findings reveal that teachers acknowledge the benefits of STEAM projects in terms of developing students’ research, critical thinking and independent learning skills, while implementing integrated teaching and learning strategies. The informants also recognise the importance of STEAM education in planning and organising integrated mathematics and science lessons. KEY WORDS: STEAM education, science, inquiry-based learning. [From the publication]

DOI:
10.15181/rfds.v37i2.2434
ISSN:
2029-9370; 2351-6542
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98627
Updated:
2022-11-07 19:43:58
Metrics:
Views: 22    Downloads: 9
Export: