LTLietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ (2012), kuri nusako valstybės raidos prioritetus, siekiant sėkmingai vystytis ir užtikrinant sparčią kaitą, kaip svarbus įvardijamas pasaulio pažinimas, pasitelkiant šiuolaikines pažinimo priemones – užsienio kalbas ir informacines komunikacines technologijas (IKT). Kaip valstybės prioritetas skiriamas ir gabių vaikų ugdymas, strategijoje numatyta remti kiekvieno besimokančiojo individualų tobulėjimų bei gabių vaikų ugdymą, užtikrinant būtinas sąlygas. „Gabių mokinių teisių chartijoje“ (2016) teigiama, kad visų šalių visuomenės turi remti gabių ir talentingų asmenybių ugdymą, taip priimant XXI amžiaus iššūkius, tokius kaip sparti technologijų, klimato, ekonomikos kaita. Pirmieji vaikų gabumai pasireiškia ikimokykliniame amžiuje, tad jau šio amžiaus gabiems vaikams būtinas gebėjimus stimuliuojantis intelektinis darbas, tai gali paįvairinti IKT priemonės, kurios leidžia sukurti į besimokantįjį orientuotą mokymosi aplinką (Das, 2019). Straipsnio tikslas – išsiaiškinti pedagogų nuomones dėl gabių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo, pasitelkiant IKT, galimybių. Objektas – gabių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo galimybės, pasitelkiant IKT. Uždaviniai – apibūdinti gabių ikimokyklinio amžiaus vaikų ypatumus ir ugdymo galimybes, pasitelkiant IKT, ištirti pedagogų nuomones dėl jų ugdymo galimybių pasitelkiant IKT. Taikyti metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, struktūruotas interviu, kokybinė turinio analizė.Gabūs ikimokyklinio amžiaus vaikai yra motyvuoti, turi puikius komunikacinius įgūdžius, problemų sprendimo gebėjimų, atmintį, pasižymi gera dėmesio koncentracija ilgesniam laikui, kūrybiškumu, atkaklumu, plačiu interesų lauku, smalsumu, mėgsta tyrinėti. Jie paprastai judrūs, geba sparčiai įgyti naujų įgūdžių, rišliai reikšti savo mintis, jų geresni nei bendraamžių pažintiniai, kalbiniai gebėjimai, jie yra smalsūs, brandesni už savo bendraamžius, sklandžiai mąsto. IKT ugdant gabius ikimokyklinio amžiaus vaikus leidžia paįvairinti ugdymo procesą, išlaikyti gabių vaikų susidomėjimą, eksperimentuoti ir praktiškai pritaikyti teorines žinias, sudaro sąlygas kryptingai ugdytis gabumus. Gabių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas pasitelkus IKT suteikia įvairių galimybių: virtualus modeliavimas, virtualios išvykos ar ekskursijos į įvairias įstaigas, mokomųjų kompiuterinių žaidimų žaidimas, robotika, pristatymų kūrimas.Atlikus pedagogų nuomonių dėl gabių vaikų ugdymo galimybių, pasitelkus IKT, tyrimą, išsiaiškinta, kad gabūs ikimokyklinio amžiaus vaikai pedagogų atpažįstami iš ugdomojoje veikloje pasireiškiančių gebėjimų, kurie juos išskiria tarp bendraamžių. Pasak tyrime dalyvavusių pedagogų, gabūs ikimokyklinio amžiaus vaikai ugdomi individualizuojant jų ugdymo programą, siekiant tinkamai ir kryptingai ugdyti jų gabumus. Atlikus tyrimą sužinota, kad pedagogai, ugdydami gabius ikimokyklinio amžiaus vaikus, taiko IKT, siekdami paįvairinti ugdymo procesą, kad gabus vaikas nenuobodžiautų, neprarastų susidomėjimo ir išlaikytų motyvaciją mokytis. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad didžiausia problema, su kuria susiduria pedagogai, siekdami ugdyti gabius ikimokyklinio amžiaus vaikus pasitelkdami IKT, – IKT priemonių trūkumas, neleidžiantis išnaudoti visų gabių vaikų ugdymo galimybių. PAGRINDINIAI ŽODŽIAI: gabūs vaikai, ugdymas, informacinės komunikacinės technologijos. [Iš leidinio]
ENThe 21st century is identified in the country’s strategic documents as a century of rapid technological, climatic and economic change, and countries must not be afraid of innovation and knowledge of the world through information technology. According to strategic documents, the education of gifted children is also one of the country’s priorities. Gifted pre-school children need to develop and continuously improve their abilities, and the stimulation of these abilities can be enhanced by information and communication technologies. The article analyses the educational possibilities for gifted pre-school children using information communication technology, the characteristics of gifted pre-schoolers, and the possibilities for the identification of gifted pre-schoolers. The study suggests that gifted pre-school children are educated in an individualised way according to their needs, they are identified by their abilities which stand out from their peers, information communication technologies are used to diversify the education of gifted preschool children, and that the biggest problem educators face while developing gifted children is the lack of information and the lack of communication tools. KEY WORDS: education, gifted children, information and communication technologies. [From the publication]