Profesijos mokytojų dalykinių kompetencijų tobulinimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Profesijos mokytojų dalykinių kompetencijų tobulinimas
Alternative Title:
Development of the subject competencies of vocational educational teachers
In the Journal:
Holistinis mokymasis [Holistic learning]. 2021, 5, p. 19-25
Summary / Abstract:

LTŠiais laikais vien įgytos profesinės kvalifikacijos nebepakanka – kadaise įgytos dalykinės kompetencijos nebeturi tokios vertės. Šiuolaikinėje žinių visuomenėje reikia daug aukšto lygio profesijos mokytojų, kurių dar studijuojant pradėta formuoti dalykinė kompetencija turėtų būti tobulinama dėl pokyčių darbo rinkoje ir švietimo sistemoje. Šiame straipsnyje atskleidžiamas profesijos mokytojų dalykinių kompetencijų turinys ir tobulinimas. Tyrimo tikslas – įvertinti įgytų kompetencijų tobulinimo svarbą profesijos mokytojams. Tyrimo metu identifikuotas dalykinių kompetencijų poreikis, kurio priežastys – siekis savo dėstomą dalyką padaryti įdomų, būti kompetetingam profesinėje veikloje. Daugiau nei pusei apklausoje dalyvavusių profesijos mokytojų sudarytos visos galimybės mokytis ir tobulėti, jie dirba darbą, kuriame gali išreikšti save. Daugumos dalykinės kompetencijos leidžia labiau išreikšti save profesinėje veikloje, mokytis ir tobulėti. Reikšminiai žodžiai: profesijos mokytojų dalykinės kompetencijos, dalykinių kompetencijų tobulinimo svarba. [Iš leidinio]

ENNowadays, the acquired professional qualifications alone are no longer enough – the previously acquired subject competencies no longer have the same value. The modern knowledge society needs a large number of high-level vocational teachers, whose subject competence, which was already being developed during their studies, should be improved due to changes in the labor market and the education system. This article reveals the content and development of subject competencies of vocational teachers. The aim of the research is to assess the importance of improving the acquired competencies for vocational teachers. The research identified the need for subject competencies, the reasons for which are the desire to make the subject taught interesting, to be competent in one‘s professional activity. More than half of the vocational teachers who took part in the survey have all the opportunities to learn and improve, they work in a job where they can express themselves. Most subject competencies allow them to express themselves more professionally and to learn and improve. Keywords: subject competences of vocational teachers, the importance of improving subject competences. [From the publication]

DOI:
10.7220/2351-7409.5.2
ISSN:
2424-4104; 2351-7409
Related Publications:
Verslo vadybos studentų derybinių kompetencijų ugdymas: struktūros ir turinio dimensijos / Kęstutis Peleckis, Valentina Peleckienė. Verslas: teorija ir praktika. 2013, t. 14, Nr. 4, p. 346-357.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98606
Updated:
2023-01-18 12:15:59
Metrics:
Views: 16    Downloads: 3
Export: