LT[...] Šiame straipsnyje atskleidžiamos priešmokyklinio ugdymo mokytojų nuotolinio ugdymo patirtys, įvertinus vaikų pasiekimus ir pažangą COVID-19 pandemijos pirmojo karantino metu. Atliekant kokybinį tyrimą dalyvavo 15 priešmokyklinio ugdymo mokytojų, kurie 2020 m. pavasarį dirbo nuotoliniu būdu. Tyrimo radiniai atskleidė, kad nuotolinio ugdymo organizavimas kėlė naujų iššūkių visiems priešmokyklinio ugdymo dalyviams. Ugdymo tikslų, numatytų Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje, pedagogai stengėsi nekeisti. Jie sugebėjo sparčiai įvaldyti skaitmenines programas, informacijos srautus, bendradarbiauti su kolegomis ir vaikų tėvais, išlaikyti priešmokyklinio ugdymo tęstinumą, atsižvelgti į individualią kiekvieno vaiko situaciją. Mokytojai, vykdydami nuotolinį ugdymą, taikė informacines komunikacines technologijas (toliau – IKT) ir tradicines priemones. Jiems pavyko integruoti ugdymo metodus: dirbo naudodami „Opa Pa“ priešmokyklinio ugdymo priemonių komplektą, bet ugdomąsias veiklas rengė IKT priemonėmis (vaizdo įrašais, savo kurtais filmais, skaitmeniniais žaidimais, mokomosiomis užduotimis ir pan.). Grįžtamąjį ryšį su tėvais palaikė įvairiais tėvams priimtinais būdais: internetinės platformos, socialiniai tinklai, virtuali aplinka, el. paštas, tiesioginis garso ir vaizdo ryšys. Mokytojai tėvus nuolat individualiai konsultavo visais su vaikų ugdymu susijusiais klausimais.Tyrimas atskleidė priešmokyklinio ugdymo mokytojų patirtis vertinant vaikų pasiekimus ir pažangą organizuojant nuotolinį ugdymą. Mokytojų nuomone, nors nuotolinis ugdymas paveikė vaikų rezultatus ir socialinius įgūdžius, vis dėlto leido juos parengti mokyklai, nes karantinas paskelbtas besibaigiant mokslo metams. Galima teigti, kad norint priešmokyklinį ugdymą vykdyti nuotoliniu būdu, įvertinti vaikų pasiekimus ir pažangą, būtinas tėvų įsitraukimas. Galutinis vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimas bei rekomendacijų mokyklai rengimas vyko grįžus į ugdymo įstaigas. Tyrimo radiniai leidžia numatyti tolesnes šio reiškinio tyrimo galimybes, siekiant išsiaiškinti pradinių klasių mokytojų, dirbančių su pirmokais, nuomones dėl nuotolinio priešmokyklinio ugdymo poveikio mokinių ugdymo(si) rezultatams. PAGRINDINIAI ŽODŽIAI: COVID-19 pandemija, priešmokyklinis ugdymas, nuotolinis ugdymas, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimas. [Iš leidinio]
ENThe Covid-19 pandemic posed new challenges and opportunities for participants in education. The following article reveals the experiences of pre-primary education teachers in assessing children’s achievements and progress in distance education during the first lockdown of the Covid-19 pandemic. The qualitative research involved 15 pre-primary education teachers who worked remotely in the spring of 2020. The method of semi-structured interview was chosen. The continuity of education was found to be maintained. All activities were transferred to distance education by emphasising the opportunity for parents to engage, interest and motivate children. Various tools for distance education were used: online platforms and social networks, general digital software, and specialised software for the creation and demonstration of teaching materials. The assessment of children’s achievements and progress in distance education is seen by teachers as a complex process that requires a high level of parental involvement. KEY WORDS: Covid-19 pandemic, pre-primary education, distance education, assessment of children’s achievements and progress. [From the publication]