LTStraipsnio tyrimo objektas yra teatro meno formos ir turinio dialektika. Regis, nereikšminga meninė problematika iš tiesų slepia esminius šiuolaikinio meno lūžius: formos tapimą turiniu ir atvirkščiai. Straipsnio tikslas – pasitelkiant meno teoretikus Clementą Greenbergą ir Jacques’ą Ranciere’ą bei antropologą Arnoldą van Gennepą, teoriniu lygmeniu ištirti, kaip XX a. keitėsi teatro forma ir turinys. Remiantis Oskaro Koršunovo debiutiniu spektakliu „Ten būti čia“ analizuojamos turinio ir formos santykio transformacijos Lietuvos teatre. Straipsnyje analizuojama spektaklio turinio – tam tikros spektaklio skleidžiamos žinios santykio su teatro spektaklio materija – forma. [Iš leidinio]
ENThe object of study in this article is the dialectic of theatre art form and content. The seemingly insignificant artistic problematics actually hide the fundamental breakthroughs of contemporary art: the transformation of form into content and vice versa. The purpose of the article is to investigate on a theoretical level how theatre form and content changed in the 20th century through the lens of art theorists such as Clement Greenberg and Jacques Ranciere, and the anthropologist Arnold van Gennep. Additionally, the relationship between content and form and its transformations in the context of Lithuanian theatre are analysed based on Oskaras Koršunovas’ debut theatre piece Ten būti čia. The article attempts to look into the content of the performance – the relationship between a particular message conveyed in the performance and the theatre matter – its form. [From the publication]