LTKai įmonę arba organizaciją ištinka krizė, dažnai situacija neiškart įvardijama žodžiu „krizė“, net jei požymiai gana aiškūs. Šis terminas dažniausiai vartojamas tik tuomet, kai krizė baigiasi arba yra paviešinta. Būtent toks atvejis buvo pastebėtas ir Vinted komunikacijoje. Atsižvelgiant į tai, kad iki šiol dar beveik nenagrinėta šios organizacijos komunikacija, ypač kalbiniu krizių komunikacijos aspektu, šiame darbe ir analizuojama išorinė įmonės Vinted (kaip pirminės įmonės) ir Kleiderkreisel (kaip antrinės įmonės) krizių komunikacija. Duomenys Vinted krizės komunikacijos analizei surinkti iš verslo informacijos portalo Verslo žinios (www.vz.lt), o duomenys antrinės įmonės krizės analizei – iš vokiško Kleiderkreisel puslapyje esančio forumo. Atlikus analizę buvo nustatyti skirtingi krizių tipai ir tai, kur ir kaip įmonės komunikuoja su vartotojais, nulėmė skirtingus Vinted ir Kleiderkreisel analizės duomenų šaltinius. Taikant diskurso analizę kaip metodą buvo analizuojami ir lyginami įmonių komunikacijos pavyzdžiai lietuvių ir vokiečių kalbomis, siekiant nustatyti įmonių krizių tipus ir pasirinktas strategijas. Atliekant apžvalgą ir analizuojant 2016–2017 m. Vinted ir 2014– 2016 m. Kleiderkreisel duomenis buvo galima nustatyti ir įvertinti šių įmonių krizių pabaigą bei tolimesnę jų veiklą. 2019 m. Vinted pritraukė didelių investicijų, dėl kurių įmonė padidino savo rinkos vertę ir tapo pirmuoju „vienaragiu“ Baltijos šalyse. Kadangi įmonė ir toliau (2020 m.) egzistuoja bei plečia savo veiklą, galima teigti, kad pasirinkta krizės komunikacijos strategija buvo sėkminga. Pagrindinės sąvokos: forumas; Kleiderkreisel; krizė; krizės komunikacija; straipsniai; Vinted. [Iš leidinio]
ENQuite many companies or organisations experience smaller or larger crises for an abundance of various reasons and yet a situation is not immediately named a crisis as such, even though the signs are rather clear. That was the case with the crisis communication of Vinted. The research aimed to analyse the external crisis communication in Vinted (as mother company in Lithuania) and Kleiderkreisel (as daughter company in Germany) for the topic is hardly analysed, especially linguistically. The material for crisis communication in Vinted was gathered from the articles in business news portal Verslo žinios (www.vz.lt) and the material for the analysis of crisis communication in Kleiderkreisel was gathered from the official Kleiderkreisel internet forum. It was noticed that the types of crises are different and because of that companies choose different ways for communication, meaning that where and how the company communicates with its community was influenced by the type of crisis itself. Communication of Vinted (statements in Lithuanian language) and Kleiderkreisel (statements in German language) was analysed and compared using the discourse analysis method which later led to recognition of different types of crises and the different crisis communication models that were applied. Due to the reason, that the data of Vinted covers 2016–2017 and the data of Kleiderkreisel covers 2014–2016, it allows to see the outcomes of both cases of crisis and further communication. In 2019 Vinted has received a new investment and became the first Unicorn in Baltic countries. Because the company grows further in the year 2020, it can be presumed that communication and managements strategies applied in the years of crisis were correct. Keywords: articles; crisis; crisis communication; forums; Kleiderkreisel; Vinted. [From the publication]