Pilietiškumas ir pilietinė visuomenė: lyginamoji pilietiškumo sampratos analizė

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pilietiškumas ir pilietinė visuomenė: lyginamoji pilietiškumo sampratos analizė
Publication Data:
Vilnius, 2012.
Pages:
51 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pilietiškumo samprata ir apibrėžimai — Dalyvavimas savanoriškoje veikloje — Piliečių dalyvavimas sprendimų priėmimo procesuose — Sąlygos, ribojančios pilietinės valios išraišką — Viešosios politikos formavimas kartu su piliečiais — Nevyriausybinių organizacijų samprata, jų vaidmuo valstybės valdyme — Nevyriausybinių organizacijų ryšiai su valdžios institucijomis — Pilietiškumo samprata Lietuvos gyventojų tarpe — Pilietiškumo ugdymui skirtų mokymo priemonių analizė — Pilietiškumo ugdymui skirto vadovėlio „MES Pilietiškumo pagrindai“ analizė — Atnaujinto vadovėlio „Pilietiškumo pagrindai“ analizė — Neformalaus švietimo svarba moksleivių ugdymo/-si raidai — Neformalaus švietimo idėjos mokyklų bendruomenėms — Užsienio šalių pilietinės visuomenės raida: Didžioji Britanija ; Švedija ; Jungtinės Amerikos Valstijos ; Baltarusija ; Pilietines iniciatyvas ribojantys veiksniai įvairiose pasaulio šalyse — Išvados – Literatūra.
Summary / Abstract:

LTLyginamoji pilietiškumo analizė – tai bandymas pateikti apibendrintą pilietiškumo sampratos, pačios sąvokos suvokimo įvairiapusiškumo, pilietiškumo ugdymo formų (tiek formalaus ugdymo mokykloje, tiek ir neformalaus švietimo iniciatyvų) bei įvairių užsienio šalių pilietinės visuomenės raidos situaciją. Ši analizė nepretenduoja į mokslinį darbą ar išsamią pilietiškumo ugdymo formų analizę, siekiant pateikti išsamias išvadas, pasiūlymus galimus metodinius receptus pilietinio ugdymo turinio reformai Lietuvoje. Dokumentas skirtas pilietinio ugdymo ekspertams, mokytojams bei neformalaus švietimo atstovams, siekiant objektyviai ir kritiškai įvertinti pilietiškumo sampratą, piliečių dalyvavimo sprendimų priėmimo procesuose bei savanoriškoje veikloje svarbą, nevyriausybinių organizacijų vaidmenį valstybės gyvenime. Analizėje pateikiama pilietiškumo ugdymui mokyklose skirtų vadovėlių analizė bei užsienio šalių patirtis turėtų paskatinti kritinį pilietinio ugdymo atstovų požiūrį į šiandieninį pilietiškumo disciplinos dėstymą Lietuvos mokyklose. Lyginamoji analizė apima šiuos aspektus: Pilietiškumo sąvokos ir pilietinės visuomenės analizė; Piliečių įsitraukimas į sprendimų priėmimo procesus; Nevyriausybinių organizacijų veiklos situacija; Piliečių įsitraukimas į pilietinę/savanorišką veiklą; Pilietinei saviraiškai plėtotis sudarytos sąlygos/infrastruktūra; Pilietinio ugdymo formos: Formalusis pilietinio ugdymo švietimas mokyklose; Neformalaus pilietiškumo ugdymo formos; Užsienio šalių pilietiškumo formos ir pilietinės visuomenės raida. [Iš Įvado]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98409
Updated:
2024-11-29 20:39:55
Metrics:
Views: 5
Export: