LTLyginamoji pilietiškumo analizė – tai bandymas pateikti apibendrintą pilietiškumo sampratos, pačios sąvokos suvokimo įvairiapusiškumo, pilietiškumo ugdymo formų (tiek formalaus ugdymo mokykloje, tiek ir neformalaus švietimo iniciatyvų) bei įvairių užsienio šalių pilietinės visuomenės raidos situaciją. Ši analizė nepretenduoja į mokslinį darbą ar išsamią pilietiškumo ugdymo formų analizę, siekiant pateikti išsamias išvadas, pasiūlymus galimus metodinius receptus pilietinio ugdymo turinio reformai Lietuvoje. Dokumentas skirtas pilietinio ugdymo ekspertams, mokytojams bei neformalaus švietimo atstovams, siekiant objektyviai ir kritiškai įvertinti pilietiškumo sampratą, piliečių dalyvavimo sprendimų priėmimo procesuose bei savanoriškoje veikloje svarbą, nevyriausybinių organizacijų vaidmenį valstybės gyvenime. Analizėje pateikiama pilietiškumo ugdymui mokyklose skirtų vadovėlių analizė bei užsienio šalių patirtis turėtų paskatinti kritinį pilietinio ugdymo atstovų požiūrį į šiandieninį pilietiškumo disciplinos dėstymą Lietuvos mokyklose. Lyginamoji analizė apima šiuos aspektus: Pilietiškumo sąvokos ir pilietinės visuomenės analizė; Piliečių įsitraukimas į sprendimų priėmimo procesus; Nevyriausybinių organizacijų veiklos situacija; Piliečių įsitraukimas į pilietinę/savanorišką veiklą; Pilietinei saviraiškai plėtotis sudarytos sąlygos/infrastruktūra; Pilietinio ugdymo formos: Formalusis pilietinio ugdymo švietimas mokyklose; Neformalaus pilietiškumo ugdymo formos; Užsienio šalių pilietiškumo formos ir pilietinės visuomenės raida. [Iš Įvado]