Vaikų globalaus pilietiškumo ugdymas ir užsienio kalbos mokymas priešmokyklinio ugdymo grupėje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų globalaus pilietiškumo ugdymas ir užsienio kalbos mokymas priešmokyklinio ugdymo grupėje
Alternative Title:
Children's global citizenship education and foreign language teaching in the pre-primary group
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2022, Nr. 1 (88), p. 101-120
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiama priešmokyklinio amžiaus vaikų globalaus pilietiškumo ugdymo ir užsienio kalbos mokymo problema. Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas neatsiejamas nuo pasaulio pažinimo, bendravimo gimtąja ir užsienio kalbomis, žmonijai aktualių vertybių bei prosocialios elgsenos. Priešmokyklinis amžius yra tinkamas skatinti vaikus pažinti savo artimiausią aplinką, plėsti pažinimo ribas žiniomis apie kitas pasaulio šalis, jų gamtinius ir socialinius reiškinius. Šiame amžiuje gali būti pradėtas ir globalaus pilietiškumo ugdymas, įgalinantis vaikus atpažinti globalias problemas vietos, nacionaliniu ir pasaulio lygmenimis, įsitraukti į jų sprendimą, dalyvauti socialinėse-pilietinėse veiklose, kuriant saugią ir tvarią aplinką. Ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikus, užsienio kalba atlieka socialinės sąveikos kūrimo funkciją. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje formuojant vaikų užsienio kalbos įgūdžius, sudaromos prielaidos ir jų globalaus pilietiškumo ugdymuisi. Straipsnyje pateikiami daliniai priešmokyklinio amžiaus vaikų globalaus pilietiškumo ugdymo ir užsienio kalbos mokymosi etnografinio tyrimo rezultatai. Tyrimo metu gauta informacija patvirtina užsienio kalbos reikšmingumą, ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikus. Atskleista, kad užsienio kalbos mokymasis padeda vaikams ne tik pažinti pasaulio reiškinius, bet ir ugdytis globalaus pilietiškumo kompetencijas, veikti įvairioje sociokultūrinėje ir lingvistinėje aplinkoje, bendrauti su kitais gimtąja ir užsienio kalbomis, bendradarbiauti. Mokantis užsienio kalbos dalijamasi informacija ne tik apie artimą bet ir apie tolimesnę ugdytiniams aplinką, pasaulio šalis bei kultūras, plečiama jų pasaulėžiūra, formuojamos teigiamos nuostatos kitataučių atžvilgiu, stiprinama bendrystė, būtina, siekiant saugiai ir tvariai gyventi. [Iš leidinio]

ENThis article reviews the problem of global citizenship education and foreign language teaching at preprimary school level. The education of pre-primary school children is inseparable from knowledge of the world, communication in the mother tongue and in a foreign language, and the formation of values and patterns of social behaviour that are relevant to humanity. The pre-primary school age is the right age to encourage children to learn about their immediate environment, and to broaden their knowledge of other countries and natural and social phenomena in them. Global citizenship education should start at this age, enabling children to learn about, talk about and contribute to global issues at a local, national and global level, to engage children in social citizenship activities, and to contribute to a safe and sustainable environment. In the education of pre-primary school children, a foreign language has the function of building a social identity. The development of children’s foreign language skills in an educational institution also creates conditions for the development of children’s global citizenship.The article presents the partial results of an ethnographic study on the development of global citizenship and foreign language learning at pre-primary school level. The information obtained from the study confirms the usefulness of a foreign language for the global citizenship education of pre-primary school children. It shows that learning a foreign language helps not only to learn about world phenomena and to communicate, but also to develop global citizenship competences. Learning and using a foreign language help to share information not only about the immediate and distant environment, but also about countries and cultures of the world, it broadens the world-view of the pupils, forms positive attitudes towards other people, and strengthens the sense of community, encouraging people to work together to create a safe and sustainable environment. [From the publication]

DOI:
10.15181/tbb.v88i1.2413
ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98266
Updated:
2022-10-23 16:48:03
Metrics:
Views: 45    Downloads: 31
Export: