LTKintant ir plečiantis požiūriui į mokymosi aplinkos kūrimą, kaip vieną esminių mokymosi proceso organizavimo kokybės veiksnių, straipsnyje atskleidžiamos sąsajos, pagrindžiančios andragogo bendrųjų kompetencijų svarbą kuriant transformuojančią mokymosi aplinką. Mokslinės problemos aktualumą išryškina tyrimo teorinės ir empirinės andragogo bendrųjų kompetencijų, sudarančių palankias prielaidas besimokančiojo įgalinimo asmenybės transformacijai, paieškos. Tyrimo dalyviai – įvairių Lietuvos regionų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai, dalyvavę kvalifikacijos tobulinimo renginiuose Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Tęstinių studijų centre. Sveikatos priežiūros specialistų požiūrio analizė dėl andragogo bendrųjų kompetencijų poreikio kuriant transformuojančią mokymosi aplinką išryškino tiesioginę amžiaus rodiklio įtaką skirtingiems poreikiams. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad andragogo bendrosios kompetencijos padeda kurti transformuojančią mokymosi aplinką, kurioje intelektinės, emocinės ir praktinės dinamikos visuma įgalina besimokančiojo transformaciją, energinį potencialą nukreipiant į su asmenybės augimu, vystymusi ir veiklos tobulinimu susijusių asmeninių savybių, gebėjimų, įgūdžių, nuostatų bei pozityvaus požiūrio ir nusiteikimo nuolat tobulėti plėtojimą. Pateikiama siūlymų andragogams, kaip veiksmingai skatinti besimokančių suaugusiųjų pokyčius, nukreiptus į asmenybės kaitą, kuriant transformuojančią mokymosi aplinką. [Iš leidinio]
ENWith the changing and expanding approach to the creation of a learning environment as one of the essential factors in the quality of the organisation of the learning process, the article reveals the links that underpin the importance of an andragogue’s general competencies for the development of a transformative learning environment. The relevance of the scientific problem is highlighted by the theoretical and empirical search for the general competencies of the andragogue, which creates favourable preconditions for the transformation of the learner’s empowerment personality. The participants in the research were employees of health-care institutions in various regions of Lithuania who have participated in in-service training events at the Centre for Continuing Studies of the Faculty of Social Sciences and Humanities at Klaipėda University. The analysis of the need for health-care professionals due to the importance of an andragogue’s general competencies in creating a transformative learning environment has highlighted the direct impact of age on different needs. The results of the research show that an andragogue’s general competencies help to create a transformative learning environment, in which the totality of intellectual, emotional and practical dynamics enables the learner’s transformation, focusing on personal qualities, abilities, skills, attitudes and positive attitudes, and the development of a mindset for continuous improvement. Suggestions are provided to andragogues on how to streamline changes in adult learning that focus on personality change by creating a transformative learning environment. [From the publication]