LTTiek visą tyrimą, tiek ir šio skyriaus struktūrą padiktavo U. Bronfenbrenner ekologinių sistemų teorija. 6.1 poskyryje į nuotolinį ugdymą žvelgiama iš mokinio perspektyvos: remiantis kiekybinio ir kokybinio tyrimų duomenimis analizuojamas mokinių požiūris į nuotolinį ugdymą; aptariamos nuotolinio ugdymo pasekmės mokinių savijautai, pateikiamos vaikų iš socialinę riziką patiriančių šeimų nuotolinio ugdymo patirtys. 6.2 poskyryje analizuojama mokytojų, 5–8 klasių mokinių tėvų ir mokyklos administracijos atstovų nuomonė apie nuotolinio ugdymo organizavimą COVID-19 pandemijos metu. 6.3 poskyryje nuotolinio ugdymo efektyvumas vertinamas remiantis ugdytojų (mokytojų ir tėvų) nuomone. Čia aptariami nuotolinio ugdymo iššūkiai ir galimybės, pateikiama nuomonė apie mokinių pasiekimų kaitą, analizuojami įvairūs vaikų iš socialinę riziką patiriančių šeimų, specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių, silpniau besimokančių mokinių mokymosi nuotolinio ugdymo metu aspektai. Išskiriami ir penktokų bei aštuntokų nuotolinio ugdymo metu patiriami sunkumai. 6.4 skyriuje aptariama skirtingų ekosistemų (mokyklos ir šeimos) sąveika. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo iššūkiai ir galimybės aptariami remiantis mokytojų, tėvų ir mokyklos administracijos požiūriais. [Iš leidinio]