Pradinukų nuotolinio mokymosi ypatumai pavasario karantino metu: tėvų ir mokytojų nuomonė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinukų nuotolinio mokymosi ypatumai pavasario karantino metu: tėvų ir mokytojų nuomonė
In the Book:
Contents:
5.1. Tėvų nuomonė apie nuotolinį mokymą ir jo poveikį pradinukų mokymosi pokyčiams: 5.1.1. Bendra tėvų nuomonė apie nuotolinį mokymą: palankiai ir nepalankiai jį vertinusių tėvų grupių palyginimas pagal individualias vaiko charakteristikas, šeimos aplinkos ir mokyklos veiksnius; 5.1.2. Vaikų mokymosi rezultatų pokyčių lyginamoji analizė pagal individualias vaiko charakteristikas, šeimos aplinkos ir mokyklos veiksnius — 5.2. Mokytojai apie pradinukų mokymo(si) nuotoliniu būdu ypatumus: 5.2.1. Pradinukų mokytojų ir mokyklos administracijos atstovų pateikta informacija apie nuotolinį mokymo efektyvumą pradinėse klasėse, asmeninį saviveiksmingumą šiame procese; 3 5.2.2. Mokytojai apie mokinių mokymosi rezultatus ir jų pokyčius karantino metu; 5.2.3. Mokytojai apie bendradarbiavimą su pradinukų tėvais nuotolinio mokymosi metu — 5.3. Specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių ir socialinę riziką (SR) patiriančių vaikų nuotolinio mokymosi ypatumai karantino metu: 5.3.1. Mokyklų administracijų pateikta informacija apie SUP turinčius ir SR patiriančius vaikus nuotolinio ugdymo metu bei švietimo pagalbos specialistų darbo organizavimą; 5.3.2. Mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pateikta informacija apie SUP turinčius ir SR patiriančius vaikus; 5.3.3. Tėvų, kurių vaikams nustatyti SUP, pateikta informacija apie šių vaikų mokymąsi nuotoliniu būdu — 5.4. Apibendrinimas ir išvados.
Summary / Abstract:

LTPavasarį įvestas karantinas visas šalies mokyklas labai greitai ir be didelio pasirengimo privertė pereiti prie nuotolinio mokymosi. Tai sukėlė nemažai iššūkių visiems: mokykloms, mokytojams, mokiniams, kartu ir mokinių tėvams. TAMO (2020) komandos gegužės pradžioje atliktos tėvų apklausos rezultatai atskleidė, kad, prasidėjus nuotoliniam mokymuisi, beveik 85 proc. Lietuvos tėvų parodė didesnį susidomėjimą vaikų švietimu. Planuodami šį tyrimą rėmėmės U. Bronfenbrenner (1986) ekologinių sistemų teorija, pagal kurią, į vaikų patirtį mokykloje žvelgiama ne tik per vaiko ir mokyklos ar mokytojų sąveiką, bet ji matoma kaip platesnė sistema, į ją įtraukiant tėvus, šeimą ir bendruomenę. Rinkdami informaciją apie pradinukų nuotolinio mokymosi ypatumus pavasario karantino metu ir tokio mokymosi įtaką pradinukų mokymosi rezultatams bei mokymosi motyvacijai, siekėme atsakyti į šiuos klausimus: kokie vaiko individualūs, šeimos ir mokyklos veiksniai turi įtakos mokymosi sėkmei; koks yra tėvų ir mokytojų požiūris į nuotolinį pradinukų mokymą; kiek svarbus yra tėvų įsitraukimas ir tėvų bendradarbiavimas su mokykla šiame mokymosi procese. Taip pat siekėme nustatyti, kurių vaikų grupių (amžiaus, specialiųjų ugdymosi poreikių, skirtingos motyvacijos, pasiekimų, ekonominės šeimos situacijos, gyvenamosios vietos) mokytojai nuotolinį ugdymą vertina (ne)palankiai ir kokia pagalba buvo teikiama (jei taip buvo) vaikams iš socialiai pažeidžiamų šeimų ir (arba) turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių. [Iš leidinio]

ISBN:
9786090705919
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98123
Updated:
2023-01-11 15:15:56
Metrics:
Views: 40    Downloads: 1
Export: