LTPavasarį įvestas karantinas visas šalies mokyklas labai greitai ir be didelio pasirengimo privertė pereiti prie nuotolinio mokymosi. Tai sukėlė nemažai iššūkių visiems: mokykloms, mokytojams, mokiniams, kartu ir mokinių tėvams. TAMO (2020) komandos gegužės pradžioje atliktos tėvų apklausos rezultatai atskleidė, kad, prasidėjus nuotoliniam mokymuisi, beveik 85 proc. Lietuvos tėvų parodė didesnį susidomėjimą vaikų švietimu. Planuodami šį tyrimą rėmėmės U. Bronfenbrenner (1986) ekologinių sistemų teorija, pagal kurią, į vaikų patirtį mokykloje žvelgiama ne tik per vaiko ir mokyklos ar mokytojų sąveiką, bet ji matoma kaip platesnė sistema, į ją įtraukiant tėvus, šeimą ir bendruomenę. Rinkdami informaciją apie pradinukų nuotolinio mokymosi ypatumus pavasario karantino metu ir tokio mokymosi įtaką pradinukų mokymosi rezultatams bei mokymosi motyvacijai, siekėme atsakyti į šiuos klausimus: kokie vaiko individualūs, šeimos ir mokyklos veiksniai turi įtakos mokymosi sėkmei; koks yra tėvų ir mokytojų požiūris į nuotolinį pradinukų mokymą; kiek svarbus yra tėvų įsitraukimas ir tėvų bendradarbiavimas su mokykla šiame mokymosi procese. Taip pat siekėme nustatyti, kurių vaikų grupių (amžiaus, specialiųjų ugdymosi poreikių, skirtingos motyvacijos, pasiekimų, ekonominės šeimos situacijos, gyvenamosios vietos) mokytojai nuotolinį ugdymą vertina (ne)palankiai ir kokia pagalba buvo teikiama (jei taip buvo) vaikams iš socialiai pažeidžiamų šeimų ir (arba) turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių. [Iš leidinio]