LTNuolatinis įmonės prekių linijos atnaujinimas yra raktas į konkurencingumą rinkoje, vartotojų lojalumo išlaikymą bei tobulėjimą. Rinkoje vyraujančių tendencijų stebėjimas bei reagavimas į pasikeitimus užtikrina ryšį su vartotojais bei pastovias pajamas. Dėl šios priežasties straipsnyje yra pateikiamas naujos prekės įvedimo į rinką teorinis pagrindimas, o tolimesnėje dalyje nagrinėjamos naujo skonio varškės sūrelio galimybės, siekiant nustatyti, koks naujas skonis yra priimtiniausias vartotojams. Atlikus pirminių informacijos šaltinių analizę, išsiaiškinta, jog vartotojams priimtiniausias naujo „Murr“ prekės ženklo varškės sūrelio skonis yra su „Oreo“ sausainiais. Nustačius šį faktą paskutinėje dalyje yra pateikiami naujo „Murr“ varškės sūrelio įvedimo į rinką sprendimai: sukuriama pakuotė, nustatoma kainodara, parenkami paskirstymo kanalai bei rėmimo sprendimai. [Iš leidinio]
ENOnly a clear and realistic understanding of consumer needs help to be competitive participant in the market and achieve business goals. Rapidly changing society and consumption habits encourage the emergence of new products. It is the only way to satisfy the consumer desires and to maintain the company’s position in the consumers’ minds. The aim – is to present the market entry decisions of the new taste MURR curd cheese. The scientific literature has highlighted the main solutions of the new products for market introduction: the choice of marketing strategy and the use of marketing mix elements - product, price, distribution and marketing communication. AB VILKYŠKIŲ PIENINĖ produces many dairy products and has a deep and wide range. In addition, the company has 7 different „MURR“ brand curd cheese tastes: from simple vanilla to pistachio flavors. The survey revealed that consumers want new curd cheese with "Oreo" cookies.The new product was selected for updating the strategy. The packaging of the new taste curd cheese will be dark blue. Packaging colors will set this product apart from competitors’ products. The price was determined by focusing on the demand and competition – 0,39 Eur. For the distribution the first-level indirect intensive distribution method and the direct method for allocating was chosen. The main distribution channels are: MAXIMA, IKI, RIMI retail chains and branded stores. The following marketing communication tools were selected in order to increase the awareness of the new flavor curd cheese: social networks, the official website, MAXIMA commercial networks, opinion leaders, and video advertising. The main recommendation for the new taste "Murr" curd cheese with "Oreo" cookies is to use expressive ads in various busy places. [From the publication]