LTDisertacijos tikslas – atskleisti moterų, patyrusių smurtą artimoje aplinkoje, edukacinio įgalinimo inovacijoms esmę ir ypatumus. Disertacijos teorinėje dalyje analizuojami smurto artimoje aplinkoje teoriniai aspektai, esminės moters, kaip smurto artimoje aplinkoje aukos, charakteristikos, kurių pagrindu moteris, patyrusias smurtą artimoje aplinkoje (MPSAA), galima traktuoti kaip socialinės atskirties grupę. Išryškinamas inovacijų vaidmuo sprendžiant smurto artimoje aplinkoje problemą, atskleidžiama, kas tai yra inovacija moterims, patyrusioms smurtą artimoje aplinkoje. Išskiriami MPSAA įgalinančios edukacinės aplinkos parametrai bei edukacinio įgalinimo sąlygos, kurių pagrindu sudarytas MPSAA edukacinio įgalinimo inovacijoms teorinis modelis. Šiuo modeliu pagrįsta MPSAA edukacinio įgalinimo inovacijoms tyrimo metodologija. Empirinėje disertacijos dalyje pristatoma Valstybinių dokumentų analizė, kuri skirta atskleisti vieną iš pradinių MPSAA edukacinio įgalinimo sąlygų – legitimumą: ar apibrėžtos nuostatos sudaro sąlygas edukacinio įgalinimo procesui. Pateikiami iš dalies struktūruotų interviu su specializuototų pagalbos centrų darbuotojais ir moterimis, patyrusiomis smurtą artimoje aplinkoje, rezultatai. Gauti rezultatai diskutuojami kitų mokslo darbų kontekste, numatant MPSAA edukacinio įgalinimo inovacijoms gaires. [KTU]
ENThe aim of the dissertation is to outline the essence and peculiarities of educational empowerment of battered women for innovation. The theoretical part of the dissertation analyses the theoretical aspects of domestic violence. The analysed complex of characteristics and features demonstrates that battered women can be distinguished as a group of social exclusion. After having carried out a theoretical analysis of the educational empowerment of battered women in terms of innovation conditions and processes, the key aspects of educational empowerment of battered women for innovation have been identified. The research methodology of educational empowerment of battered women for innovation is based on the theoretical model built on the grounds of analysis of reasearch literature. The empirical part of the dissertation presents: the analysis of Governmental documents regulating the protection from violence in intimate environment, its prevention and provision of help to the victims, results of semi-structured interviews with employees from support institutions (educators) and results of semi-structured interviews with battered women. The obtained results are discussed in the context of other scientific works, providing guidelines for the battered women’s educational empowerment for innovations. [KTU]