Vartotojų elgseną lemiančių veiksnių analizė: prekės ženklo "Margarita" atvejis

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų elgseną lemiančių veiksnių analizė: prekės ženklo "Margarita" atvejis
Alternative Title:
Analysis of consumer behavior: the case of the brand “Margarita“
Summary / Abstract:

LTVartotojų priimami sprendimai renkantis, perkant ir vartojant prekes lemia įmonių pardavimų apimtį ir gaunamą pelną. Sparčiai besikeičiant rinkos sąlygoms, išlikimo rinkoje galimybės mažėja, darosi vis sudėtingiau pritraukti ir išlaikyti klientus, todėl esminiu sėkmingos įmonės veiklos objektu tampa vartotojų pažinimas, jų poreikių išaiškinimas ir pastangos kuo geriau patenkinti vartotojų poreikius. Siekiant tai įgyvendinti, svarbu tirti vartotojo elgsenos ypatumus, analizuoti ir reaguoti į vartotojo elgsenai įtaką darančius veiksnius. Vartotojų elgsenos supratimas leidžia nuspėti, kaip potencialus arba esamas klientas priims sprendimą įsigyti prekę ar paslaugą, todėl jis yra neabejotinai naudingas visoms įmonėms, norinčioms parduoti. Šio straipsnio pirmoje dalyje apžvelgiami teoriniai vartotojų elgsenos aspektai, antroje dalyje atliekama prekės ženklo ,,Margarita“ kosmetikos pirkimą lemiančių vartotojų elgsenos veiksnių analizė. Tyrimui atlikti taikytas anketinės apklausos metodas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad prekės ženklo „Margarita“ šampūnų pirkimui įtakos turi šie vidiniai vartotojo elgsenos veiksniai: poreikis, patirtis, nuomonė ir suvokimas bei tokie išoriniai veiksniai kaip socialinė klasė, šeima ir įtakos grupė. [Iš leidinio]

ENConsumers' decisions in choosing, buying and consuming goods determine the volume of sales and profits of companies. With rapidly changing market conditions, the chances of survival in the market are decreasing, it is becoming more and more difficult to attract and retain customers. Therefore getting to know consumers, clarifying their needs and striving to meet their needs as best as possible is becoming an essential object of a company's success. In order to achieve this, it is important to study consumer behavior and to analyze and respond to the factors influencing consumer behavior. Understanding consumer behavior allows to predict how a potential or existing customer will make a decision to purchase a product or service, therefore it is undoubted beneficial to all companies looking to sell. The first part of this paper reviews the theoretical aspects of consumer behavior factors and the second part analyses the consumer behavior factors influencing the purchase of the cosmetics brand ”Margarita“. The method used for the study was a questionnaire survey. The results of the study revealed that the following internal consumer behavior factors influence the purchase of „Margarita“ brand shampoos: need, experience, opinion and perception, as well as external factors such as social class, family and influence group. [From the publication]

ISSN:
2538-7669
Related Publications:
The Influence of marketing tools on consumer behavior and its assessment / Viktorija Kovanovienė, Raminta Mačytė, Rasa Petkevičiūtė, Greta Zaikauskaitė. 14th prof. Vladas Gronskas International scientific conference / editors: Ingrida Šarkiūnaitė, Skaistė Jurėnė. Vilnius: Vilnius University Press, 2020. P. 42-48.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97773
Updated:
2023-12-01 14:46:28
Metrics:
Views: 42    Downloads: 9
Export: