Fizinio ugdymo mokytojų fizinis raštingumas bei jo komponentų taikymas fizinio ugdymo pamokų metu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Fizinio ugdymo mokytojų fizinis raštingumas bei jo komponentų taikymas fizinio ugdymo pamokų metu
Alternative Title:
Physical literacy of teachers of physical education and application of its components in lessons of physical education
In the Journal:
Aukštojo mokslo vaidmuo visuomenėje. 2022, 2022 birželis, p. 83-91
Summary / Abstract:

LTFizinio aktyvumo skatinimas ir įpročių formavimas mokykloje daro didelę įtaką visam žmogaus gyvenimui. Mokiniai šių dalykų turėtų išmokti per fizinio ugdymo pamokas, vedami fiziškai raštingų mokytojų. Šio tyrimo tikslas buvo nustatyti fizinio ugdymo mokytojų supratimą apie fizinio raštingumo konceptą bei jo komponentų taikymą fizinio ugdymo pamokų metu. Tyrimą sudarė dvi dalys: pirmoji – fizinio raštingumo komponentų įtraukimo į fizinio ugdymo pamokas stebėjimas, antroji – fizinio ugdymo specialistų diskusija apie fizinio raštingumo sudedamąsias dalis bei jų pritaikymą. Pastebėta, kad fizinio ugdymo pamokų metu labiausiai lavinami tik keli fizinio raštingumo aspektai –kompetencija ir motyvacija, labai minimaliai arba visai neįtraukiamas žinių ir supratimo elementas, sėslaus laiko mažinimo būdai bei kasdienių įpročių skatinimas. Specialistų diskusijos parodė, kad tiek mokyklų mokytojai, tiek neformalaus švietimo atstovai pripažįsta fizinį raštingumą kaip visapusišką konceptą žmogaus fizinių galimybių ir žinių lavinimui. Taip pat jie pasiūlė metodus, kurie gali būti tam taikomi ne tik pamokų metu, buvo pasidalinta problemomis, dėl kurių mokiniai yra nemotyvuoti judėti bei kaip jas spręsti. Tyrimas parodė, kiek daug aspektų apima fizinio raštingumo sąvoka ir kaip tai atskleidžia daugiau sričių ateities tyrinėjimams. Užsienio autoriai nesutaria dėl visuotinio fizinio raštingumo vertinimo, kiti teigia, kad tai ir yra koncepto esmė – skatinti naujus, kūrybiškus, mažiau linijiškus vertinimo ir mokymo būdus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Judėjimas, motyvacija, fizinė kompetencija, pedagogika. Keywords: Movement, motivation, physical competence, pedagogics.

ENPromoting physical activity and forming habits at school has a major impact on a person’s entire life. Students should learn these things through physical education lessons given by teachers who are physically literate. The aim of this study was to determine physical education teachers’ understanding about the concept of physical literacy and the application of its components in physical education lessons. The study consisted of two parts: the first was the observation of the inclusion of physical literacy components in physical education lessons, while the second was the discussion of physical education specialists about the components of physical literacy and their application. It has been observed that only a few aspects of physical literacy are most developed during physical education lessons: competence and motivation, very few or no elements of knowledge and understanding, ways to reduce sedentary time and promotion of daily habits. Specialist discussions have shown that both school teachers and non-formal education specialists recognize physical literacy as a holistic concept for the development of a person’s physical abilities and knowledge. They also suggested methods that could be applied not only during lessons, but also shared problems that make students unmotivated to move and how to deal with them. The study showed how many aspects are covered by the concept of physical literacy and how this reveals many areas for future research. Foreign authors disagree on universal assessment of physical literacy, while others argue that it is at the heart of the concept of promoting new, creative, less linear ways of assessing and teaching physical literacy. [From the publication]

ISSN:
2783-5847
Related Publications:
Kūno kultūros mokytojų saviugda: fizinio aktyvumo motyvai ir formos laisvalaikiu / Laimutė Kardelienė, Darius Masiliauskas, Kęstutis Kardelis, Laima Trinkūnienė. Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas. 2009, Nr. 2 (73), p. 35-42.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97681
Updated:
2022-11-29 07:28:57
Metrics:
Views: 24    Downloads: 1
Export: