Studijų ir darbo derinimas studijuojant kolegijoje: dėstytojų požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijų ir darbo derinimas studijuojant kolegijoje: dėstytojų požiūris
Alternative Title:
Compatibility of work and studies during collegial studies: lecturers’ approach
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2022, nr. 18/1, p. 169-175
Summary / Abstract:

LTDidelė dalis aukštųjų mokyklų studentų studijų metu dirba. Poreikis dirbti studijų metu dažniausiai grindžiamas noru turėti savo pinigų, padengti pragyvenimo išlaidas, užmegzti kontaktus su potencialiais darbdaviais, įgyti darbinės patirties, plėtoti socialinius ir asmeninius gebėjimus. Tačiau siekis suderinti darbą ir studijas neretai turi neigiamų pasekmių – nukenčia studentų sveikata, asmeninis, socialinis gyvenimas, kyla su studijų kokybe susijusių sunkumų. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas yra atskleisti dėstytojų požiūrį į koleginių studijų metu dirbančių studentų studijų ir darbo derinimą. Tyrime dalyvavo 119 dėstytojų, dirbančių Kauno ir Vilniaus kolegijose bei Klaipėdos valstybinėje kolegijoje. Taikytas duomenų rinkimo metodas – internetinė apklausa raštu; duomenų analizės metodai – aprašomosios statistikos skaičiavimo ir grupių lyginimo metodai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžiosios dalies tyrime dalyvavusių dėstytojų požiūris į dirbančius studentus yra teigiamas, t. y., jie vienodai dirba tiek su dirbančiais, tiek su nedirbančiais studentais, lanksčiai žiūri į dirbančius studentus. Nustatyta, kad didesnį darbo stažą turintys dėstytojai yra linkę dažniau manyti, kad darbas gali trukdyti sėkmingoms studijoms, studentai turėtų teikti prioritetą studijoms, o ne darbui. Dėstytojų požiūriu, studentai turėtų dirbti ne daugiau nei 0.25–0.5 etato bei dirbti su studijuojama specialybe susijusioje srityje. Nustatyta, kad didžioji dalis dėstytojų mano, kad darbo patirtis studijuojant padidina darbo pasirinkimo galimybes bei dirbant studijų metu atsiranda galimybė užmegzti naujus kontaktus darbo rinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studijų ir darbo derinimas; Dėstytojų požiūris, koleginės studijos. Keywords: Compatability of work and studies; Academic staff approach; Collegial studies.

ENResearch shows that more than half of all higher education students face the need to combine studies and work (Tamulienė, Navickienė, & Jurevičiūtė, 2021; Masevičiūtė, Šaukeckienė, & Ozolinčiūtė, 2018). The results of the research on the topic of the compatibility of work and study conducted in Lithuania are mostly based on students’ approach (Tamulienė, Navickienė, & Jurevičiūtė, 2021; Masevičiūtė, Šaukeckienė, & Ozolinčiūtė, 2018; Lithuanian Students’ Union, 2018; Lukšas, 2019). However, the academic staff are the main participants in the organisation of the study process and quality assurance. Therefore, for a more complex analysis of the coherence between work and studies, it is important to determine lecturers’ approaches toward working students. The study aims to reveal lecturers’ opinions on the compatibility of studies and work during collegial studies. The data were collected using an online survey. The target group was the academic staff of Kaunas University of Applied Sciences, Vilnius University of Applied Sciences, and Klaipėda State University of Applied Sciences. 119 members of the academic staff working in the study programmes of health and social sciences participated in the survey. The data were analysed using descriptive statistics and group comparison methods. The study revealed that: First, most of the academic staff have a positive attitude towards working students, i.e., they work flexibly and equally with both working and non-working students. It has been found that the staff with longer work experience are more likely to believe that work may interfere with successful studies, and students should prioritise studies over work.Second, from the point of view of the academic staff, students should work no more than 0.25 - 0.5 full-time positions and in the field related to studies. The majority believe that it is important for working students to know their study and examination timetables as early as possible; higher education institutions should focus more on career planning services; it is important to provide training for working students and develop specific skills such as learning, time planning. Third, most academic staff agree that students who combine work and studies develop the following general skills: oral communication, cooperation, teamwork, time planning, and problem solving. It was found that the majority believe that work experience while studying increases the possibilities for choosing a job and provides an opportunity to make new contacts in the labour market. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97620
Updated:
2022-11-29 07:28:43
Metrics:
Views: 32    Downloads: 6
Export: