LTStraipsnis pateikia informaciją apie tyrimo, kurį atliko Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, rezultatus. Tyrimu buvo siekiama atskleisti aukštosios mokyklos koleginių studijų darbuotojų požiūrį į užsienio kalbų kompetencijų ugdymo profesinį, asmeninį ir socialinį aktualumą, institucines ir individualias šių kompetencijų tobulinimo prielaidas ir būdus bei veiksnius, motyvuojančius individus plėtoti užsienio kalbų gebėjimus savivaldžiai neformaliuoju būdu. Straipsnis pateikia neformalaus mokymosi teorijų apžvalgą, kuri pagrindžia analizuojamojo konstrukto tyrimo metodologiją, instrumentą ir vykdymą. Taip pat pateikiamos tyrimo išvados, kurios teigia, jog, darbuotojų nuomone, jų užsienio kalbų kompetencijos atlieka svarbų strateginį vaidmenį organizacijoje, individualūs sprendimai tobulinti šias kompetencijas yra veikiami tiek vidinių, tiek išorinių veiksnių, respondentai planuoja plėtoti savo užsienio kalbų kompetencijas savivaldžiai, neformaliuoju būdu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Neformalus švietimas; Savaiminis mokymasis; Užsienio kalbų kompetencijos; Motyvuojantys veiksniai. Keywords: Informal education; Self-directed learning; Foreign language competences; Motivating factors.
ENThe article suggests a report on the results gained during the research performed by Language Centre of Faculty of Arts and Education in Kaunas UAS. The research aimed to reveal the professional, personal and social topicality of foreign language competences, institutional and individual assumptions for their development as well as motivating factors in individual self-directed informal learning processes. The article suggests the theoretical review on the concept of informal learning and builds the theoretical rationale of the research methodology, the instrument tailored and the very performance of the research. The conclusions based on the result analysis are given at the end of the report: according to the opinion of KUAS’ employees, their competences of foreign languages play a significant strategic role in the institution, decisions to develop these competencies made individually are enhanced by intrinsic as well as extrinsic motivating factors and the respondents express intentions to study foreign languages informally and by learning self-directedly to increase the level of their foreign language mastery. [From the publication]