Sveikatos mokslų studijų krypčių studentų darbo ir studijų derinimas bei įtaka studijavimo pasiekimų įvertinimams

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sveikatos mokslų studijų krypčių studentų darbo ir studijų derinimas bei įtaka studijavimo pasiekimų įvertinimams
Alternative Title:
Compatibility of work and studies and its impact on the evaluation of health science students’ learning achievements
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2021, nr. 17/1, p. 112-119
Summary / Abstract:

LTDarbas studijų metu yra įprastas ir plačiai paplitęs reiškinys. Studijų ir darbo derinimas teikia nemažai privalumų. Studentams darbas padeda spręsti finansinius sunkumus, taip pat įgyti vertingos patirties, plėtoti socialinius kontaktus, gerinti įvairius gebėjimus. Tačiau darbo ir studijų derinimas gali kelti tam tikrų sunkumų, kenkti studijuojančiųjų emocinei ir socialinei sveikatai, turėti neigiamą poveikį studijavimo pasiekimų įvertinimams. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – atskleisti sveikatos mokslų studijų krypčių studentų darbo ir studijų derinimą bei jo įtaką studijavimo pasiekimų įvertinimams. Tyrime dalyvavo 242 sveikatos mokslų studijų krypčių dirbantys studentai. Taikytas duomenų rinkimo metodas – apklausa internetu; duomenų analizės metodai – aprašomosios statistikos bei grupių palyginimo skaičiavimai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžioji dalis sveikatos mokslų studijų krypčių studentų pradeda dirbti pirmame kurse, per savaitę dirba 10–20 arba 21–30 valandų, o jų darbas dažniausiai nėra susijęs su būsima specialybe. Dažniausia priežastis, skatinanti studentus pradėti dirbti studijų metu, yra noras turėti savo pinigų.Studentams, derinantiems darbą su studijomis, dažniausiai kyla šios problemos: aukštoji mokykla nėra pakankamai lanksti dirbančių studentų atžvilgiu, dėl studijų tvarkaraščio kaitos yra sunku suderinti darbo grafiką. Nustatyta, kad studijų ir darbo derinimas neigiamai veikia studentų sveikatą, nukenčia jų asmeninis gyvenimas, dirbantys studentai turi mažai laisvo laiko. Dirbančių sveikatos mokslų studijų krypčių studentų studijavimo pasiekimų įvertinimai nesiskiria priklausomai nuo per savaitę dirbamų valandų skaičius, studijų kurso, kuriame studentai pradeda dirbti ir dirbamo darbo pobūdžio. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo ir studijų derinimas, dirbantys studentai, studijavimo pasiekimų įvertinimai, sveikatos mokslų studijų kryptys. Keywords: Compatibility of work and studies, working students, evaluation of learning achievements, health science studies.

ENWork during studies is a widespread phenomenon. Researchers point out the negative aspects of work-study coherence, and the impact of work on studies is one of the most frequently discussed (Sanchez-Gelabert, Figueroa, & Elias, 2017; Pregoner, Accion, Buraquit, & Amoguis, 2020). Some studies have been conducted in Lithuania on various aspects of work and study coherence (Tamulienė, 2014; Masevičiūtė, Šaukeckienė & Ozolinčiūtė, 2018; Lietuvos studentų sąjunga, 2018; Lukšas, 2019). However, there is a lack of research on the coherence of work and study of students in health sciences. This study aims to reveal the compatibility of work and studies of the students in health sciences and its influence on the evaluation of learning achievements. The objectives of the research are: 1) to determine the reasons why students of health sciences work during their studies; the nature of their work, the number of working hours per week, and the study year when they started working; 2) to reveal the difficulties arising for students in health sciences when combining work with studies; 3) to identify the links between work during studies and the evaluation of learning achievements depending on the study year when the student started working, the number of working hours per week and the nature of work. The study was conducted in September-December 2020. An online survey was used to collect the data. The target group were the students at Kaunas University of Applied Sciences, Vilniaus kolegija/University of Applied Sciences, and Klaipėda State University of Applied Sciences.The research data analysis was based on the answers of 242 students at the aforementioned higher education institutions studying the study programmes of health sciences and working. The study revealed that most students in health sciences start working in the first year of studies; they work 10-20 or 21-30 hours a week, and their work is usually not related to the future speciality. The most common reason for students to start working during their studies is the desire to earn money. The students who combine work with studies usually encounter the following difficulties: higher education institutions are not flexible enough for working students, and changes in the study schedule make it difficult to align work schedules. The study findings reveal that an attempt to combine studies and work negatively impacts students’ health; their personal life is affected, and working students have little free time. The number of working hours per week, the study year when students start working, and the nature of the work do not have a significant impact on the evaluation of learning achievements of the working students. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97534
Updated:
2022-12-30 11:06:05
Metrics:
Views: 27    Downloads: 14
Export: