Kulinarinio turizmo ekologiškumo konceptas: Šiaulių apskrities atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kulinarinio turizmo ekologiškumo konceptas: Šiaulių apskrities atvejis
Alternative Title:
Concept of ecology in culinary tourism: a study of the Šiauliai county
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2020, nr. 16, p. 162-170
Summary / Abstract:

LTKulinarinis turizmas pastaruoju metu pasauliniu mastu auga taip stipriai ir greitai, kad pradėjęs gyvavimą kaip nišinė turizmo verslo šaka, pastaruoju laikotarpiu pereina į atskirą turizmo šaką, kuri šaliai neša ne tik jos išskirtinumą, žinomumą, ekonominę naudą, bet ir ekologinių problemų. Tyrimo problema formuluojama klausimu: koks maitinimo verslo atstovų požiūris ir kaip jis pasireiškia ekologiškumo klausimu? Tyrimo tikslas – išanalizuoti maitinimo verslo atstovų požiūrį į ekologiškumą. Tyrimo uždaviniai: išanalizuoti kulinarinio turizmo atsiradimo veiksnius ir raidą; išanalizuoti kulinarinio turizmo ekologiškumo aspektą ir pateikti ekologiškumo apibrėžimą; atlikti Šiaulių apskrities kulinarinio turizmo atstovų požiūrio į ekologiškumą kokybinį tyrimą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sintezė; anketinė apklausa, stebėjimas, turinio analizė. Išvados: kulinarinio turizmo iškilimo kaip atskiros turizmo šakos pradžia buvo siejama su turistų maitinimu naudojant vietinių ūkių teikiamą produkciją, kaip būdą ne tik įtraukti vietinius gamintojus, bet ir tausoti gamtą, mažiau transportuojant maisto produktų, tačiau kulinarinio turizmo raidos apžvalga rodo, kad ši turizmo šaka labiau vystoma šalies kultūrinio identiteto, autentiškumo, ekonominės naudos bet ne ekologiškumo aspektu.Atsižvelgiant į ekologiškumo aspektą sudarančias dedamąsias, darbe formuluojamas ekologiškumo apibrėžimas, kuris apima vietinės produkcijos naudojimą maisto gamybai, energijos taupymą, aplinkos taršos mažinimą, siūlant didesnį nemėsiškų patiekalų asortimentą, mažinant metano dujų kiekio emisiją, taip pat šviečiant žmones ekologiškumo klausimu. Tyrimo rezultatai parodė, kad nors didžiausia maitinimo įmonių dalis bendrais bruožais domisi ekologija, tačiau ne visos įmonės tinkamai rūšiuoja maisto gamybos atliekas, iš dalies taupoma energija, ne visose įmonėse maistas išsinešti pakuojamas į gamtą tausojančias pakuotes, siūlomas siauras nemėsiškų patiekalų asortimentas. Tai rodo nepakankamą dėmesį šiai sričiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Turizmas; Kulinarinis turizmas; Ekologija; Tarša; Klimato kaita. Keywords: Tourism; Culinary tourism; Ecology; Pollution; Climate change.

ENCulinary tourism has been growing so rapidly on a global scale that, having started as a niche tourism business, it has recently moved to a separate tourism branch, which brings not only the uniqueness, renown and economic benefits but also ecological problems to the country. The research problem is posed by the question of what the perception of the catering business representatives on the issue of ecology is. The study aims to analyse the conceptuality of the ecology in culinary tourism. The objectives of the research are to investigate the factors of the emergence and development of culinary tourism; discuss the aspect of ecology in culinary tourism and provide a definition of ecology; carry out a qualitative study of the perception of the representatives of culinary tourism in Šiauliai County on the issue of ecology. Research methods include analysis and synthesis of scientific literature, a written survey, observational research, data collection and analysis.Conclusions. The beginning of the rise of the culinary tourism as a separate branch was associated with the catering industry by the local farms as a way not only to involve local producers but also conserve nature and transport less food. However, the development of culinary tourism shows that this branch of tourism is exploited as an aspect of a country’s cultural identity, authenticity, economic benefits rather than ecology. Following the components that cover the ecological aspect, the article formulates the definition of ecology, which includes the use of local products on organic or biodynamic farms for food production, energy, saving, reduction of environmental pollution through proper sorting of production waste, offering a more comprehensive range of non-meat dishes, thus reducing methane emission as well as educating people on ecological issues. The results reveal the general interest of catering companies in the ecology. However, it is evident that a number of companies lack the efficiency in waste recycling resulting in partial energy saving. Moreover, a number of companies were noted using environmentally non-friendly packaging. Finally, the short-range meat-free meals observed indicate a palpable demand for improvement in this area. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97523
Updated:
2024-05-15 12:05:23
Metrics:
Views: 18    Downloads: 2
Export: