Darbuotojų kompetencijų svarba svetingumo ir turizmo sektoriuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Darbuotojų kompetencijų svarba svetingumo ir turizmo sektoriuose
Alternative Title:
Importance of employee competencies in the hospitality and tourism sectors
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2020, nr. 16, p. 130-137
Keywords:
LT
Darbuotojai / Workers; Turizmas / Tourism.
Summary / Abstract:

LTSvetingumo ir turizmo rinka yra specifinė – svečių lūkesčiai ir konkurencija nuolat didėja, paslaugų paskirstymo ir komunikavimo su vartotojais būdai sparčiai keičiasi, taikomos naujos paslaugų teikimo technologijos, organizacijos nuolat patiria spaudimą mažinti sąnaudas, o vadovai ir darbuotojai turi mokėti prisitaikyti dirbdami skirtingų tautybių ir išsilavinimo komandoje. Svetingumo ir turizmo paslaugas teikiančioms organizacijoms reikia darbuotojų su kompetencijomis, kurios atitinka šio verslo poreikius. 2020 m. vasario–gegužės mėnesiais vykdytas tyrimas, siekiant nustatyti svetingumo ir turizmo sektorių darbuotojams reikalingas kompetencijas. Tyrimo rezultatams įtakos galėjo turėti 2020 m. pasaulinė pandemija, kuri labai paveikė analizuojamus svetingumo ir turizmo sektorius. Nustatyta, kad svetingumo ir turizmo sektoriuje dirbantys darbuotojai turi mokėti anglų, rusų bei vokiečių kalbas, pasižymėti kūrybiškumu, iniciatyvumu ir lankstumu. Dirbant turizmo ir svetingumo srityse darbdaviams labai svarbu, kad visi darbuotojai gebėtų valdyti stresą, spręstų konfliktines situacijas, efektyviai planuotų laiką, gebėtų dirbti komandoje. Gebėjimas įtikinti, darbo planavimas ir organizavimas, gebėjimas parduoti įmonės produktus bei paslaugas, lyderystė yra aktualūs tik tam tikroms pareigybėms. Marketingo, psichologijos ir tarpkultūrinio turizmo žinios svarbios visiems svetingumo ir turizmo sektoriuje dirbantiems darbuotojams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Svetingumas; Turizmas; Darbuotojų kompetencijos. Keywords: Hospitality; Tourism; Employee competencies.

ENThe hospitality and tourism market is specific. Guest expectations and competition are continually increasing, the way services are distributed and communicated with consumers is changing rapidly, new service delivery technologies are being applied, organisations are frequently under pressure to reduce costs, and managers and employees need to adapt. Hospitality and tourism organisations need employees with competencies that meet the needs of this business”. In February-May 2020, a survey was conducted to determine the competencies required for employees in the hospitality and tourism sectors. The results of the study may have been influenced by the 2020 global pandemic that has severely affected the hospitality and tourism sectors under analysis. It has been established that employees working in the hospitality and tourism sector should speak English, Russian and German, be creative, enterprising, and flexible. When working in the fields of tourism and hospitality, all employees need to be able to manage stress, resolve conflict situations, plan time effectively, and be able to work in a team. It has been found that the ability to persuade, plan and organise work, sell the company’s products and services, leadership skills are relevant only for certain positions. Meanwhile, the knowledge of marketing, psychology and intercultural tourism is essential for all employees working in the hospitality and tourism sector. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Determination of core competencies in Lithuanian tourism enterprises / Regina Navickiene, Ilona Buciuniene. Ekonomika ir vadyba. 2007, Nr. 12, p. 613-618.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97520
Updated:
2022-11-29 07:28:19
Metrics:
Views: 13    Downloads: 7
Export: