LTPer pastaruosius keletą metų išmanieji įrenginiai neabejotinai pakeitė bendravimo, naudojimosi įvairiomis paslaugomis bei dalijimosi informacija būdus. Laikui bėgant keitėsi ir skaitytojų poreikiai. Šiuolaikinių technologijų tobulėjimas sąlygojo popierinių leidinių skaitmenizavimą ir kėlimą į internetą, kur juos nesunkiai gali pasiekti kiekvienas skaitytojas. Sparčiai augant elektroninių leidinių skaičiui internete, vartotojai yra priversti ieškoti informatyviausių literatūros šaltinių ir rinktis tarp popierinių ir elektroninių leidinių. Straipsnyje remiantis mokslinės literatūros šaltiniais ir statistinių duomenų analize nagrinėjamos elektroninių leidinių atsiradimo priežastys bei jų pasirinkimą lemiantys veiksniai, pateikti vartotojų nuomonės tyrimo rezultatai. Tyrimo metu nustatyta, kad vartotojai vis dar perka ir tradicinius spausdintus leidinius bei naudojasi elektroniniais leidiniais informacijai gauti. Apklaustų respondentų nuomone, šie leidiniai lenkia tradicinę spaudą pagal informacijos gavimo greitį. Dažniausiai skaitomi el. žurnalai, el. laikraščiai bei mokomoji medžiaga. Analizė taip pat parodė, jog el. leidiniams skaityti specialių įrenginių naudojamumas yra labai žemas. Tyrime dalyvavę respondentai vienodai vertina bei naudojasi tiek elektroniniais, tiek tradiciniais spausdintais leidiniais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elektroniniai leidiniai; Elektroninė knyga; Veiksniai. Keywords: Electronic publications; Electronic book; Factors.
ENIn the last few years, smart devices changed the way people communicate, use services, and share information. As time went on, the needs of users (readers) also changed. Technological advancements allowed the possibilities of digitalisation and publishing books online, which started a trend of easier access to readers. However, the increased access to books and the increased volume of publications means that readers have to find the most informative literature sources while choosing between digital and analogue (written) references. In this article, we explore the factors of selecting digital publications using literature sources and statistical data analysis and provide reader survey results. [From the publication]