LTŠiuolaikinėms aukštojo mokslo studijoms keliamas reikalavimas – telkti dėmesį ne į atskirų disciplinų žinias ir gebėjimus, bet į integralius gebėjimus, kurie apimtų kelias disciplinas, atlieptų visuomenės pilietiškumą ir įsidarbinimo poreikius ir būtų orientuotos į ateitį. Žymima svarba, kad asmens studijų metu įgyti gebėjimai įgalintų ne tik prisitaikyti prie vis sparčiau kintančių darbo rinkos sąlygų, bet ir leistų patiems tapti pokyčių iniciatoriais, kurti inovacijas, skatinti kūrybiškumą, plėtoti nuolatinį mokymąsi ir stiprinti Lietuvos verslumą. Siekiant atliepti šiandienos pasaulio reikmes, Kauno kolegijoje Verslo fakultete įdiegta modulinė studijų sandara, kuri pagrįsta studentų savarankišku mokymusi ir atskirų disciplinų integralumu, glaudžiai bendradarbiaujant studentams ir dėstytojams. Šiame straipsnyje analizuojamas studentų ir dėstytojų bendradarbiavimo kontekstas, koncentruojant dėmesį į studentų gebėjimų plėtros ypatumus. Keliamas probleminis klausimas: kaip vyksta studentų ir dėstytojų bendradarbiavimas savarankiško mokymosi atvejais, siekiant studijų programose iškeltų studijų rezultatų? Tyrimui atlikti pasitelkta studentų refleksijų analizė, taikant turinio analizės metodą. Tyrimo metu gauti radiniai patvirtino, kad studentai geba dirbti komandoje, yra atsakingi už visos komandos darbą ir įžvelgia kokių gebėjimų stokoja bei numato, ką reikėtų tobulinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendradarbiavimas, integralus gebėjimas, studijų procesas, savarankiškas mokymasis. Keywords: Cooperation, integral ability, study process, self-study.
ENModern higher education studies have to focus not only on the knowledge and skills of individual courses but also on integrated skills that embrace several disciplines, respond to the needs of civil society and employment and are future-oriented. It is essential for the skills acquired during a person’s studies to enable him/her not only to adapt to the constantly changing labour market conditions but also allow becoming an initiator of change, creating innovations, promoting creativity, developing lifelong learning, and contributing to strengthening the Lithuanian entrepreneurship. To meet the needs of today’s world, a modular study structure has been implemented at the Faculty of Business of Kaunas University of Applied Sciences, which is based on students’ self-study and the integrity of individual disciplines in close cooperation between students and lecturers. This article analyses the context of student-lecturer cooperation, focusing on the specifics of the development of students’ capability. The problem question is how students and lecturers cooperate in case of self-study to have the learning outcomes anticipated in the study programme achieved? The analysis of students’ reflections using the content analysis method was used for the research. The findings obtained during the study confirmed that students can work in a team and be responsible for its work, see what skills they lack, and understand what needs to be improved. [From the publication]