LTLietuvos kultūra XVII–XVIII a. yra nepaprastai daugialypė: viena vertus, šalia į Vakarų Europos šalis orientuoto karalių, kunigaikščių, magnatų sluoksnio, joje ypač ryškų pėdsaką palikusi konservatyvioji bajorija – su savo požiūriu į tai, kas yra gražu ir estetiška, kita vertus, šios epochos išskirtinumą reikėtų sieti ir su amžininkų pasaulėžiūros poslinkiais, pavyzdžiui, aukštuomenėje jau aiškiai pastebimas žavėjimasis teatru, poezija bei kitomis kūrybinės veiklos sritimis. Mano galva, akivaizdu, kad baroko laikotarpio sienų tapyba – irgi neatsiejama viso to dalis. Nes juk kalbame apie reiškinius, kurie tiesiogiai susiję su vaizduojamaisiais menais. O kur dar iš Europos į šalį atvykstančių menininkų – ypač italų – įtaka. Tačiau net ir sakydami, kad šalies kultūrai tai išskirtinis periodas ir kad baroko epocha tai dar ir Lietuvos sienų tapybos klestėjimo laikotarpis, neturėtume klysti manydami, kad šiuo periodu sukurtų sienų tapybos paveikslų meninė vertė yra vienoda. Reikėtų turėti minty, kad šiuo laikotarpiu juos tapė ir talentingi meistrai, ir nepatyrę dailininkai. [Iš straipsnio, p. 56]Reikšminiai žodžiai: Barokas; Sienų tapyba; Freska; Tapybos restauravimas; Sakralinis paveldas. Keywords: Baroque; Wall painting; Fresco; Painting restoration; Sacred heritage.