Reklamos teisinis reglamentavimas: teorija ir praktika

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Reklamos teisinis reglamentavimas: teorija ir praktika
Publication Data:
Vilnius : Mokesčių srautas, 2008.
Pages:
190 p
Notes:
Bibliografija išnašose.
Contents:
Pratarmė — Santrumpos — Įvadas — 1. Reklamos samprata: 1. Žodžio reklama reikšmė; 2. Teisinė reklamos samprata; 3. Reklamos atribojimas nuo kitos informacijos apie prekes ir paslaugas; 4. Reklamos požymiai; 5. Reklamos principai; 6. Reklamos rūšys; 7. Reklaminės veiklos subjektai — 2. Reklamos reikalavimai: 1. Įstatymų nustatyti apribojimai ir bendrieji reklamos reikalavimai; 2. Fizinio asmens duomenų naudojimas reklamoje; 3. Reklama ir vaikai; 4. Kiti reklamos apribojimai — 3. Paslėpta reklama: 1. Paslėptos reklamos samprata; 2. Paslėptos reklamos draudimas; 3. Reklamos žymėjimas; 4. Produktų rodymas televizijos programose; 5. Atsakomybė už paslėptos reklamos naudojimą: teorija ir realybė — 4. Netiesioginė reklama — 5. Klaidinanti reklama: 1. Klaidinančios reklamos samprata ir jos draudimas; 2. Vidutinis vartotojas; 3. Kriterijai, reikšmingi sprendžiant, ar reklama nėra klaidinanti; 4. Reklamoje pateikiama informacija, kuri yra reikšminga vertinant, ar reklama nėra klaidinanti; 5. Subjektai, atsakingi už klaidinančios reklamos naudojimą; 6. Atsakomybė už klaidinančios reklamos naudojimą ir jos taikymas; 7. Klaidinanti komercinė veikla — 6. Lyginamoji reklama: 1. Lyginamosios reklamos samprata; 2. Lyginamosios reklamos reikalavimai; 3. Subjektai, atsakingi už neleistiną lyginamąją reklamą; 4. Atsakomybė už neleistiną lyginamąją reklamą ir jos taikymas — 7. Reklamos, skleidžiamos tam tikromis jos perteikimo priemonėmis, ypatumai: 1. Išorinė reklama; 2. Reklama televizijoje; 3. Reklama elektroninių ryšių priemonėmis — 8. Tam tikrų prekių ir paslaugų reklama: 1. Maisto reklamos ypatumai; 2. Sveikatos priežiūros paslaugų ir vaistinių preparatų reklama; 3. Alkoholio reklamos ribojimai; 4. Tabako gaminių reklama - visiškas draudimas su nedidelėmis išimtimis; 5. Azartinių lošimų reklamos ypatumai.
Summary / Abstract:

LTDėl specifinio reguliavimo objekto reklamos teisinis reglamentavimas dažnai analizuojamas kartu su vartotojų teisių apsaugos ar nesąžiningos konkurencijos klausimais ar net sudaro šių teisės sričių dalį (pavyzdžiui, ir Europos Sąjungoje tam tikrų reklamos klausimų reglamentavimas neatsiejamas nuo vartotojų teisių apsaugos ar nesąžiningos konkurencijos). Lietuvoje reklamos teisinį reglamentavimą iš principo galima laikyti atskira sritimi, tačiau tiek vartotojų teisių apsauga, tiek nesąžininga konkurencija turi labai daug įtakos reklamos teisinio reguliavimo apimčiai ir turiniui. Reklamos teisinis reglamentavimas vis dar formuojasi, todėl atsiranda poreikis analizuoti įvairiusjo klausimus - ieškoti efektyvaus teisinio reguliavimo, spręsti teisinio reguliavimo problemas ir pan. Dar vienas dalykas, verčiantis kalbėti apie reklamos teisinį reglamentavimą, yra faktas, kad šiais laikais labai dažnai reklama balansuoja ties teisėtumo ir neteisėtumo riba: verslininkas, norėdamas, kad jo reklamos kampanija būtų išskirtinė ir kuo efektyvesnė, dažnai būna priverstas sugalvoti tokių reklamos priemonių, kurių teisėtumas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti abejotinas (balansuojama ties tuo, kas leistina, ir ties tuo, kas draudžiama). Tai - dar vienas argumentas, kodėl reikia analizuoti įvairius reklamos teisinio reglamentavimo aspektus ne tik siekiant sužinoti, kas galima ir kas draudžiama reklamos srityje, bet ir ieškant galimybių pasinaudoti tokia reklama, kuri lyg balansuoja ties leistinumo ir neleistinumo riba (dažnai tokiu būdu ypač atkreipiamas vartotojų dėmesys), tačiau netampa neleistina ar nelegalia, o po ilgų diskusijų ar net teismų maratonų pripažįstama teisėta ir leistina. Be to, kaip pamatysime, nedidelis teisėtos reklamos ribos peržengimas verslo požiūriu gali būti pateisinamas, o teisiniu požiūriu - netoleruotinas.Šioje knygoje analizuojami įvairūs reklamos teisinio reglamentavimo aspektai, juos aptariant ir verslo požiūriu: siekiama paaiškinti, kaip tam tikrus įstatymų ypatumus galima panaudoti efektyvesnei reklamos kampanijai, kaip balansuoti ties reklamos leistinumo ir neleistinumo riba ir neperžengti šios ribos, kad reklama netaptų neleistina. Manau, kad knyga bus naudinga visiems (nuo verslininko iki studento) besidomintiems reklamosteisiniu reglamentavimu. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Reklamos teisinis reguliavimas; Lyginamoji reklama; Klaidinanti reklama. Keywords: Legal regulation of advertising; Comparative advertising; Misleading advertisement.

ISBN:
9789955453826
Subject:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97418
Updated:
2022-12-20 22:54:42
Metrics:
Views: 133
Export: