LTStraipsnyje apžvelgiami Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengti dokumentai, reglamentuojantys mokymą(si) nuotoliniu būdu, analizuojami nuotolinio mokymo(si) tobulintini aspektai ir naujos galimybės, remiantis Lietuvos ir užsienio švietimo ekspertų, Vilniaus kolegijos Užsienio kalbų centro dėstytojų ir studentų, kurie mokėsi 2020–2021 m. užsienio kalbų, nuomone. Straipsnio tikslas – pateikti dėstytojų ir studentų požiūrį į užsienio kalbų mokymą(si) nuotoliniu būdu ir, įvertinus tyrimo rezultatus, švietimo ekspertų rekomendacijas bei išvadas, kaip įgytą patirtį pritaikyti nuotolinėms užsienio kalbų mokymo(si) priemonėms kurti, praktiniams užsiėmimams organizuoti ir užsienio kalbos mokymo(si) nuotoliniu ar mišriu būdu kokybei užtikrinti. Visgi remiantis tyrimo rezultatais reikia pripažinti, kad užsienio kalbų mokyti(s) nuotoliniu (palyginti nauju) būdu toliau rinktųsi tik 20,5 proc. Vilniaus kolegijos dėstytojų ir studentų. Likusieji mieliau užsienio kalbų mokytų(si) tradiciniu būdu, bendraudami tiesiogiai, be „tarpininkų“ – naudodamiesi „MS Teams“ platforma ar virtualioje mokymosi aplinkoje „Moodle“. Tačiau užsienio kalbų mokymas(is) nuotoliniu būdu atskleidė ir tam tikrų jo privalumų, kurie turėjo įtakos tiek studentų, tiek dėstytojų mišraus mokymo(si) būdo, t. y. derinant nuotolinį ir kontaktinį mokymą(si), pasirinkimui. Tai neabejotinas dėstytojų, atsakingai dirbusių ir geranoriškai žiūrėjusių į studentus, nuopelnas. [Iš leidinio]
ENThe article provides an overview of the documents prepared by the Ministry of Education, Science and Sports, regulating distance education, analyzes the aspects to be improved and new possibilities, which are based on the opinion of Lithuanian and foreign education experts, teachers from Vilniaus kolegija / University of Applied Sciences (hereinafter – VK / UAS) Foreign Languages Centre and students who were studying foreign languages in 2020-2021. The aim of the article is to provide the approach of lecturers and students to the distance education of foreign languages and after assessing the results of the research and recommendations of educational experts, to present the conclusions on how to adapt the experience to the development of distance foreign languages teaching tools, to organize practical activities and to ensure the quality of teaching foreign languages at a distance or blended level. However, according to the results of the study, it is necessary to admit that only 20.5% of VK / UAS teachers and students would choose distance foreign languages education, a relatively new way of teaching. The rest of the respondents would prefer to study foreign languages in a traditional way, communicating directly, without “mediators”: “MS Teams” or VLE “Moodle” platforms. Nevertheless, the distance way of foreign languages education revealed certain advantages which influenced the choice of both students and lecturers’ blended learning mode, i.e., by combining distance and contact teaching/learning. This is a definite merit of teachers’ responsible work and good attitude towards students. [From the publication]