LTTęstiniame rengimosi karjerai procese ypatingas vaidmuo tenka bendrojo lavinimo mokyklai. Todėl kyla klausimas – kokie socioedukaciniai pagrindai turėtų būti užtikrinti Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje, siekiant įgalinti moksleivius karjerai socialinių transformacijų laikotarpiu. Disertacija remiasi radikaliuoju požiūriu į socialinius mokslus, kuris nors jam ir būdingas gamtos mokslų tikslumas bei socialinių mokslų dėmesys žmogaus elgesio aprašymui ir paaiškinimui. Pabrėžia, kad žmonės skiriasi nuo negyvos gamtos bei vienas kito. Tikslas – išryškinti socioedukacinius rengimosi karjerai pagrindus ir jais remiantis įvertinti rengimosi karjerai prielaidas Lietuvos bendrojoje lavinimo mokykloje.
ENEntering the 21st century, due to intense technological development, the world has been experiencing deep political and social transformations that change the environment and the mode of activities. The latter causes the new requirement for a person: he/she has to know how to act efficiently in a changing situation and to take an individual responsibility for his/her own career. Lithuania and other post-soviet countries have been experiencing a double change, because of their transition from a planned economy to a free market economy, as well as from autocratic to democratic and pluralistic society. These parallel processes of change create new and specific conditions for the development of a person’s career.