LTPasaulis nuolat kinta, tad norint gyventi ir bendradarbiauti greitėjančių pasikeitimų ir intensyvaus sudėtingumo pasaulyje, būtina pakeisti savo mąstymą – tai yra išmokti kritiškai mąstyti.šiame disertaciniame darbe siekiama atskleisti kritinio mąstymo ugdymo galimybes bendrojo lavinimo mokyklos aukštesnėse klasėse. Darbe remiantis užsienio šalių ir Lietuvos mokslininkų darbų analize, pateikta kritinio mąstymo koncepcija multidisciplininiu požiūriu; pagrįsta konstruktyvizmo teorija ir sukonstruotas kritinio mąstymo ugdymo galimybių teorinis hipotetinis modelis; išryškintos teorinės kritinio mąstymo ugdymo tendencijos Lietuvoje. Prieita išvada, kad kritinio mąstymo samprata – plati ir sudėtinga, todėl vienareikšmiškai ją apibrėžti sunku. Dėlto stokojama vieningos kritinio mąstymo sampratos ir nereikėtų sureikšminti nė vienos kritinio mąstymo sampratos, nes jos atkleidžia įvairias dimensijas.
ENDuring the formation of the knowledge and information society, the educational system faces a very important task: to prepare the pupils for living, efficient working, and creating in the changing society. For the implementation of this task, a new quality of thinking—critical thinking—is emphasized. It is impossible to live and cooperate in the world of accelerating changes and intensive complexity without changing of one’s thinking. The variety of concepts of critical thinking shows the broadness and the complexity of critical thinking.