Vaiko įtraukimas į mediacijos procesą

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaiko įtraukimas į mediacijos procesą
Alternative Title:
Involvement of the Child in the Mediation Process
In the Journal:
Teisinės minties šventė. 2022, p. 227-243
Summary / Abstract:

LTPopuliarėjant mediacijos institutui daugėja ginčų, sprendžiamų taikant šį alternatyvų teismui būdą. Deja, bet kartu iškyla probleminių klausimų, susijusių su vaiko nuomonės išklausymu šio proceso metu. Straipsnyje yra analizuojama tai, kaip vaiko teisė būti išklausytam yra realizuojama mediacijos procese, taip pat apžvelgiama, ar Lietuvos įstatymai numato būtinybę užtikrinti šią vaikų teisę ir kaip tai yra įgyvendinama praktikoje. Šiems klausimams atskleisti yra tiriami vaiko nuomonės išklausymo teisinio reguliavimo, vaiko įtraukimo į mediaciją būdų ir mediatoriaus kvalifikacijos aspektai. Pirmoje straipsnio dalyje atskleidžiama, kad pagal galiojantį Lietuvos teisinį reguliavimą yra įtvirtinta mediatoriaus galimybė, tačiau ne būtinybė įtraukti vaiką į mediaciją. Antroje dalyje aptariami tiesioginio ir netiesioginio vaiko įtraukimo modeliai ir jų taikymo ypatumai. Trečioje dalyje apžvelgiami mediatoriaus kvalifikacinių reikalavimų šioje srityje reglamentavimo trūkumai. Išvadose pateikiami apibendrinimai ir Mediacijos įstatymo nuostatų pakeitimo ir papildymo pasiūlymai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mediacija; Vaikas; Šeimos; Ginčai; Vaiko nuomonės išklausymas; Mediatorius. Keywords: Mediation; Child; Family disputes; Hearing the childs opinion; Mediator.

ENIn this article, the author presents the peculiarities of the inclusion of the child in the mediation process. Often, family disputes affect children and leave them with painful memories if parents have not ensured the observance of the child’s needs and interests. After having analyzed the way in which Lithuanian law provides for the necessity of hearing the child, it transpires that in family disputes the mediator has the possibility to involve the child in the mediation process, but is not obliged to do so. The author investigates the patterns of direct and indirect involvement of the child in mediation sessions. The analysis of Lithuanian legislation regulating issues of mediator competence has shown that the laws do not specify additional or higher requirements for mediators conducting mediation sessions with children. The author concludes with proposals to the Lithuanian legislator, which include amending the provisions of the Mediation Act on the need to involve the child in mediation sessions and supplementing the provisions on the competence of the mediator. [From the publication]

ISSN:
2783-6886
Subject:
Related Publications:
Vaiko teisių įgyvendinimo ypatumai šeimoje / Brigita Kairienė, Rasa Žiemienė. Socialinis darbas. 2007, t. 6, Nr. 2, p. 43-50.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96796
Updated:
2022-11-29 07:26:38
Metrics:
Views: 41    Downloads: 11
Export: