LTTyrimo tikslas: išryškinti prielaidas ir ribotumus ugdant imigrantus vaikus vidurinėse mokyklose nustantant mokyklos, mokytojo, savivaldybės ir vyriausybės vaidmenis. Išvados: VAIDMENYS: mokykla atlieka organizatoriaus padėjėjo, vertintojo, tutoriaus vaidmenis; savivaldybė atlieka finansinio rėmėjo, organizatoriaus, prognozuotojo, iniciatoriaus, pagalbininko, metodinio konsultanto ir tyrėjo vaidmenis; vyriausybė atsakinga už finansinų planavimą ir aiškaus, tikslaus turinio dokumentų kūrimą; mokytojas kuria ugdymo programas pagal imigrantų vaikų amžių ir gebėjimus. RIBOTUMAI: imigrantų vaikų ugdymas sudėtingas, kai jie nežino nacionalinės konkrečios šalies kalbos; ugdymo procese vaikams reikalavimai yra skirtingi nei buvo gimtoje šalyje; vidurinėse mokyklose koncentruojamasi į vaiko amžių, o ne į jo turimus gebėjimus. PRIELAIDOS: adekvatūs ugdymo metodai; mokymosi medžiagos kūrimas imigrantams vaikams; aktyvus socialinis-kultūrinis ugdymas. [sutrumpintas autoriaus tekstas]Reikšminiai žodžiai: Imigrantų vaikai; Vidurinės mokyklos; Mokytojai; Savivaldybės; Vyriausybė; Immigrant children; Secondary schools; Teacher; Municipality; Government.
ENAim of research: to reveal preconditions and limitations in the education of immigrant children in secondary schools by determining roles of school, teacher, municipality and government. Conclusions: ROLES: a school performs roles of an assistant organiser, evaluator and tutor; a municipality performs roles as a sponsor, organiser, forecaster, initiator, assistant, methodical consultant and researcher; a government is in charge of financial planning and development of documents with a clear and precise content; a teacher develops educational programmes by age and capacities of immigrant children. LIMITATIONS: education of immigrant children is difficult because they do not speak the national language of a specific country; requirements of the educational process are different from those applied in their home country; secondary schools tend to focus on children’s age rather than their capacities. PRECONDITIONS: adequate educational methods; development of teaching materials for immigrant children and active socio-cultural education.