Monitoring (dis)agreement in dyadic parent-child reports on health-related quality of life assessment

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Monitoring (dis)agreement in dyadic parent-child reports on health-related quality of life assessment
Alternative Title:
Vaikų ir tėvų su sveikata susijusios gyvenimo kokybės vertinimo skirtumų diadose monitoringas
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2021, 142, 2, p. 166-181
Summary / Abstract:

LTSu vaikų sveikata susijusios gyvenimo kokybės tyrimai neapsiriboja tėvų vertinimais, todėl vis dažniau anketas pildo ir vaikai. Vis dėlto susiduriama su problema, kad vaikai ir tėvai skirtingai vertina gyvenimo kokybę. Buvo manoma, kad skirtumus lemia skirtingos anketos. Sukūrus KIDSCREEN klausimyną, kuris turi identiškas versijas vaikams ir tėvams, vis tiek vertinimo skirtumai išlieka pakankamai ryškūs. Tyrime dalyvavo 1564 vaikai, paaugliai ir tėvai, kurie pildė KIDSCREEN-52 klausimyno lietuvišką validuotą versiją. Tyrimo duomenys rodo, kad daugiausia tėvų ir vaikų gyvenimo kokybės dimensijų vertinimai išsiskiria, kai vaikų ir tėvų subjektyvus sveikatos vertinimas yra geras, o sutampa, kai subjektyvus sveikatos vertinimas yra blogas. Vis dėlto tik 9 procentai vaikų ir tėvų sutaria dėl blogo subjektyvios sveikatos vertinimo. Nors 58 procentai vaikų ir tėvų sutaria dėl to, kad vaiko sveikata gera, tačiau geras sveikatos vertinimas nebūtinai reiškia vienodai gerą vaikų ir tėvų gyvenimo kokybės vertinimą. Trūkstant konceptualumo, negalima pasakyti, kad vieni skirtumai yra geri arba blogi. Tyrimo metu subjektyvaus sveikatos vertinimo pagrindu išskirtos keturios vaikų ir tėvų diadų kategorijos, kurios tolesniuose tyrimuose įgalina modeliuoti konkrečias su sveikata susijusios vaikų gyvenimo kokybės gerinimo edukacines strategijas. [Iš leidinio]

ENResearch on children‘s quality of life is increasingly focused on the new design when the questionnaires are filled out not only by parents but also by children. However, there is a problem in how to evaluate the disagreement in dyadic children’s and parents’ reports. Our research was carried out with 1564 children/adolescents and parents who completed the KIDSCREEN-52 questionnaire in Lithuanian. Our paper calls into question the monitoring of dyadic disagreements as lacking conceptual perspective and addresses self-rated health as shedding systemic insights into the topic. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2021.142.9
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Edukacinė šeimos dimensija su sveikata susijusios vaikų gyvenimo kokybės vertinimo kontekste : disertacija / Jūratė Grubliauskienė. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2019. 193 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96746
Updated:
2022-08-31 12:19:39
Metrics:
Views: 14    Downloads: 3
Export: