Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis
Alternative Title:
Centralizuoti vidurinės mokyklos mokinių lietuvių kalbos ir literatūros vertinimai: populiacijos analizė
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2021, 141, 1, p. 125-145
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas yra išanalizuoti vidurinių mokyklų mokinių populiacijos (nėra imties sudarymo paklaidų) lietuvių kalbos ir literatūros rezultatus, dėmesį skiriant lyčių skirtumams, ir sudaryti modelius pasiekimams prognozuoti. Straipsnyje nagrinėjami Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (toliau – PUPP) ir Valstybinių brandos egzaminų (toliau – VBE) rezultatai, neanalizuojant egzamino užduočių turinio ir kokybės. Nagrinėti visų Lietuvos vidurinių mokyklų mokinių, kurie 2014–2018 m. laikė egzaminus, individo lygmens duomenys. Kartu su brandos egzamino rezultatais analizuojami tų pačių mokinių PUPP pasiekimų rezultatai. Nustatytos skirtingos nacionalinių centralizuotų ir tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų rezultatų tendencijos. Lyčių skirtumas stebimas ir tarptautiniuose, ir nacionaliniuose tyrimuose, o miesto ir kaimo vietovių skirtumai – tik tarptautiniuose tyrimuose. PUPP pasiekimų skirstinys yra artimas varpo formos kreivei, o VBE neatitinka normaliojo skirstinio, pasižymi teigiama asimetrija. VBE egzaminų skalėje yra trūkis (laikoma, kad jei mokinys gauna nuo 1 iki 15 balų, jis neišlaiko egzamino ir vertinimas lygus 0), tai komplikuoja analizę, apsunkina palyginimą ir nėra teisinga edukologinės perspektyvos požiūriu. Centralizuoti mokinių vertinimai turi skirtingus tikslus, remiasi skirtingomis metodologijomis, tačiau kiekvienas iš jų suteikia vertingos informacijos apie mokinių gebėjimus ir turėtų būti naudojamas ugdymo efektyvumui gerinti ir švietimo politikai tobulinti. [Iš leidinio]

ENThe aim is to analyse assessments of Lithuanian language and literature for the entire secondary school student population focusing on gender comparison, and development of models for the prediction of achievements. We use the results of the 10th grade test for the period 2011–2015 and the same cohorts in the Matura exam. Gender differences are observed in analysed national centralized assessments. The distribution of the 10th grade test achievements resembles the bell-shaped curve, whereas the Matura – do not. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2021.141.7
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96736
Updated:
2022-08-30 20:25:30
Metrics:
Views: 25
Export: