LTStraipsniu siekiama atkreipti dėmesį į nekognityvinių asmenybės savybių išskirtinę svarbą sėkmingai mokytojų profesinei veiklai. Atkreipiamas dėmesys į dvi aplinkybes. Šiuolaikinėje specialistų rengimo sistemoje nekognityvinių asmenybės savybių vaidmuo akivaizdžiai nepakankamai įvertintas, šiuolaikiniai mokyklinės ir universitetinės socializacijos modeliai neprisideda prie sėkmingo nekognityvinių asmenybės savybių formavimo. Straipsnio pagrindas – empirinis tyrimas: apklausti 929 bendrojo ugdymo mokyklų vadovai; tai sudaro 93 proc. tikslinės populiacijos. Pateikiami atsakymai į atviro tipo klausimą: „Kokių mokytojų laukia šiuolaikinė mokykla, kokių asmeninių savybių turėtų turėti pedagoginių fakultetų ir universitetų absolventai?“. Duomenys apdoroti, taikant kiekybinę turinio analizę. Konceptualaus tyrimo pagrindą sudaro sąvokų „Job Description“ ir „Job Specification“ bei „nekognityvinės asmenybės savybės“ semantika. Apklausos duomenys rodo, kad mokyklų vadovai linkę pripažinti nekognityvinių savybių svarbą mokytojo profesinei sėkmei. Straipsnyje taip pat bandoma: a) atskleisti teorinio koncepto „nekognityvinės asmenybės savybės“ euristines galimybes ir svarbą būsimiems tyrimams; b) atkreipti dėmesį į kai kuriuos plačiai vartojamų „kompetencijos“ ir „emocinės inteligencijos“ EQ sąvokų epistemologinius ribotumus. [Iš leidinio]
ENThe article reveals the importance of non-cognitive personality characteristics (NPC) for the successful professional activities of teachers. In the modern teacher training system, the role of the NPC is not estimated enough, the modern models of school and university socialization do not contribute to the successful formation of the NPC. The theoretical discussion of this research paper is based on the results of the mass survey (N = 929) of school principals’ attitudes on NPC. The findings show that school leaders recognize the importance of the NPC for professional success. [From the publication]